Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE HUDBA - - - - - - - - -

Lahar

Lahar

Umění strachu

autor: maxim korova | 2. 04. 2012, 13:30:18 | návštěv: 2765 | reakcí: 0

Když chcete být nekompromisní, odsudek, odžitek a zkušenost musí být v přibližné rovnováze, jinak budete vypadat jako pokažené rádio. Lahar mají proti poslednímu albu Umění strachu (2008) nového řvouna, nového moderátora, který skládá současný svět do hbité mozaiky, a jeho peskování je líbeznější než nesmrtelná manželka. Ale třeskuté plivance se hrnou jinými směry, politické a antiklerikální texty jsou dlouhé biče pronásledované kytarovými riffy, nehledají rýmy ani rytmické vzorce, ale když na ně dojde, jsou přirozené jako falanga nad hlavou, vede exprese a náchylnost k blekoušskému zaříkávání. Démonologická tradice čítá lebky, obrácené kříže, chechtající se kněží, raketové hlavice i bombardované baziliky, pána s kozlí hlavou, apokalyptické rozměry, artwork Andreie Bouzikova. Názvy válů drží linii: Ďábel je hovno (opravdovým zlem je jen člověk), Pohřbeni zaživa nebo Dva hroby (každodenní život jedince), Fekete Peter (vzývání rozhodného činu, vzývání ohně).

Největší předností kapely (vedle metalových kozelců) je, že si zároveň umí uchovat civilní ksicht zkřivený vzteklým punkem, cit pro každodenní bolest. Když se ozve skandovaný refrén „My všichni jsme Řecko! Tady všude je Řecko!", je to silnější než ranní stolice po přečtení denního tisku. Něco mi říká, abych je přirovnal k Insanii, ale ti přeci jen bruslí na pomalejším a hrbolatějším kluzišti, navíc pracují s textovými škleby zcela jiného druhu.

Pokud se na Lahar budeme dívat jako na obdivuhodnou balanci mezi bestiálním thrashem, apokalyptickou atmosférou a podvratně politickou dikcí, nabízí se srovnání se spřízněnými Gride. Ovšem ve prospěch laharovských kvintesencí mluví tuzemská thrashová tradice, přímočařejší vály a prostor pro sborové skandování. Tady si své jisté najdou ti, co vyrostli na zábavovém metalu Titanic, teda pokud došli o kapitolu dále v tuzemském metalu. Valná část současných fanoušků má ještě na koulích nášivku Arakain, ale zatímco brychtovští nádeníci oslavovali Peruť 311 a válečnou spravedlnost, Lahar pojmenovávají nepřátele, hledají jejich obrysy, peruť je rozebraná na šroubky, reziví vylhaným důvodem války, a slevy za hromadnou i individuální vinu jaksi nenabízejí: „A poslyš slova neznaboha./ Navždy jsme nepřátelé!"

Související články

Gride - Horizont události
Insania - Kult hyeny
Lahar - Oběti doby

Informace

Velký obrázek: titulní strana alba
Žánr: thrash/hardcore
Nosič: LP
Celkový čas: 26:44
Rok: 2011
Vydavatel: Doomentia Records
WWW: http://www.myspace.com/laharfastcore
Seznam skladeb:
  1. Ďábel je hovno
  2. Pohřbeni zaživa
  3. Dva hroby
  4. Řecko
  5. Navždy nepřátelé
  6. Život tě naučí III.
  7. Fekete Peter
  8. Snad kdesi za Piavou (Kritická situace cover)

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek