Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE HUDBA - - - - - - - - -

Rouilleux

Rouilleux

Zugzwang

autor: cecil cobalt | 3. 05. 2012, 06:14:54 | návštěv: 2372 | reakcí: 0

Jo, a prosimtě, jak se to čte? - Rujé, s takovym tim zavřeným vimrovskym „e" na konci, zkouším pravdu i přiblblou legraci zároveň. Znamená to ve frančtině rzivý... což je v novějším českém slovníku rezavý... -  Jo aha, abych věděl, když se mě někdo bude ptát, jako že už se ptal. - A víš, co to znamená zugzwang? - Jo, to je vynucený tah, posledních pět let dělám do kombinatorické teorie her. - Fakt?

Jakmile začnete operovat s termínem „folk", pro většinového posluchače postavíte tak vysokou a neprostupnou hráz, že už ji nenaruší žádné případné epitetum. Jestli řeknete „psychedelický" nebo „apokalyptický", jablonecké perly padají po schodech dolů a tam, co bývaly prasečáky, jsou jen opuštěné bižuterie, velkosklady harampádím. Ale víte, jak to je: Rouilleux je asi tolik folk, jako je Woven Hand country, Sunn O))) metal nebo Health disko. Bavíme se o mezních situacích, o tenkých ostrovech vypjatého života, hlučném porodu prvotního ticha, kdy sedíte v porodnici a hledáte nápis márnice, čekáte na zrození čehokoliv, ale myšlenkami jste už na onom světě. A z těch krajin zpívá Rouilleux, sebezpytný písničkář s hodně černým skicářem.

Ano, je to málo a je to nepřesně, někdy stačí, když chcete udělat osvětovou vábničku na živé vystoupení, být okresní křížovkář a umět kouzlit. „Příchozí čeká plný, vibrující zvuk, rozlévající se do stran. Instrumentálně je postavený především na kytarových plochách, někdy hustých a neprodyšných, jindy se zkreslená masa zprůzrační do jemného ambientního oparu a výjimečně zazní i vcelku tradiční rockové riffy, byť rozmazanější, než bývá běžné. Stejně důležitou složkou je pak Rouilleuxův vokál, osamělý i zmnožovaný, zabírající širokou škálu poloh mezi šepotem a řevem." Krásně by se na tom dal demonstrovat slovník zakázaných slov pro regionální noviny, těch, které nesmíte použít, aby vám rozuměl pobryndaný tatík i načechraná těhulka.

Ale největším tahákem koncertů může být složení „doprovodné" kapely, Rouilleux a jeho banda, Rouilleux a domovský okruh kolem KLaNGundKRaCH (s k!ammem tvoří duo No Pavarotti). Dalším do party je Jorge Boehringer (Core of the Coalman) a Glass (Black Wigwam, ex-Kaspar von Urbach). Z toho vyplývá, že celkový zvuk živého Rouilleuxe bude daleko blíže ke Coil a Swans než k neofolkovým bardům kvazicírkevním a přírodního charakteru a že mýtus, který budou demonstrovat, bude oboustranný, niterný i extenzivní najednou, jako hřebík a rána, která krvácí dovnitř i ven zároveň. Vynucený tah jako nepravá soulož: bastard jako vyšší forma vědomí.

Související články

Head in Body - st
Health - Get Color
Kaspar von Urbach - Selfbondage
Kaspar von Urbach - Last Laugh

Informace

Velký obrázek: titulní strana alba
Žánr: folk/noise
Nosič: CD/download
Rok: 2011
Vydavatel: KLaNGundKRaCH & Letmo
WWW: http://music.rouilleux.net/
Seznam skladeb:
  1. Over
  2. Sailings
  3. Nay I
  4. Nay II
  5. Cascando
  6. Un lac
  7. Zugzwang
  8. Courtship

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek