Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE HUDBA - - - - - - - - -

Sholi

Sholi

st

autor: hermína týrlová | 8. 06. 2012, 07:58:14 | návštěv: 2174 | reakcí: 0

S některýma kapelama to je delší loket, na delší loket vzpomínky. Vzpomínáte, kde jste to už slyšely, kterou kapelu vám připomínají, ale přitom neopisujou, které životní údobí tak ostře nasvěcujou a vy jste zapomněly. Dočista, nezvratně, jako třeba já na svoji první lásku, blonďatou Markétku, když nám bylo deset.

Jistým vysvětlením nebo alespoň vodítkem může být vydavatelská základna Quarterstick / Touch and Go. V tom případě se nabízí třeba tamtéž vydávající Rodan, tedy když vykrátíme jejich nejněžnější a nejéteričtější, ale i tu nejnervnější polohu. Když ukročíme trochu stranou, můžeme se opřít o staré dobré kamarády Antelope, This Aint Vegas nebo snad i Coal Train v některých partiích dospělosti, ale pořád je to mihotání kousek vedle, pořád ještě nedýcháme stejný vzduch s láskou, pořád nenaskakuje husí kůže prvního doteku, když splynutí je daleko, ale ta očekávání, ta jsou větší než velká příkopová propadlinka.

Sholi sice hned úvodní skladbou říkají All that we can see, ale já to pořád nevidím, vzpomínám si, ale už nedostanu její přesný obraz, neucítím kousek kůže. Zkoušela jsem Shipping News a byla si téměř jistá, že to je ta kapela, kterou jsem poslouchala před lety, ještě než jsem viděla 31 Knots a dostala pruhovanou lásku k námořnickým tričkům a polámaným rytmům všech těch „post" hrátek. Takže zůstává melancholie, taková ta zdravá, ve které se nedá utápět a hryzat na kost, ta zdravá. Jsou tu indiejazzové palačinky, postrockové vějířky, možná je to dream pop, možná ne, fakt nevím. Zpívají: „We decide what we cherish and what we forget/ What we leave at the other end," a i když zní harmonika nebo xylofonek nebo jiný táhlý čůrek bolesti, je to sladké i kruté najednou. Jako klávesy pod vodou. Jako háček na ryby.

Že budou hrát společně s Planetama ze slezských MMM, to je jen důkaz nedotčené promotérské prozíravosti, tyhle dvě kapely k sobě půjdou jako kosočtverec a penis, jako Alenka do říše divů, jako když si vzpomenete na zamilovanou skupinu, ještě před dobou, kdy jste pořádně začaly mít rády muziku. Nostalgie a budoucnost, vyřešená kvadratura kruhu.

Související články

31 Knots - The Days And Nights of Everything Anywhere
31Knots - Worried Well
Antelope - Reflector
This Aint Vegas - The Night Don Benito Saved My Life

Informace

Velký obrázek: titulní strana alba
Žánr: indie
Nosič: CD/download
Celkový čas: 43:49
Rok: 2009
Vydavatel: Quarterstick Records
WWW: http://www.sholi.com
Seznam skladeb:
  1. all that we can see
  2. tourniquet
  3. november through june
  4. spy in the house of memories
  5. any other god
  6. dance for hours
  7. out of orbit
  8. contortionist

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek