Kiss Me Kojak

Kiss Me Kojak

... a nic čeho se můžeš dotknout EP

autor: maximslim | 13. 09. 2012, 09:40:31 | návštěv: 2721 | reakcí: 1

Desku Kiss Me Kojak mixoval a masteroval Sopl, jak uvádí buklet, a mě to v souvislosti s jejich moravskými koncerty ihned katapultovalo k punk/rokenrolové kapele The Snopl. Jiná liga, jiné hřiště, jiný vesmír. Dokonce ani když si vzpomeneme na River for Sale, předchozí spolčení varnsdorfských vobejdů kolem Hukota, nejsme dostatečně blízko, i když ve stejném pracím bubnu.

Není úplně obvyklé hrát ve složení dvě basy - bicí - klávesy - trubka a hromada samplů. Asi chcete vědět, jak to zní... Když budeme hledat bratry a sestry, jsou na místě Silver Rocket a jejich bordelová větev, na druhé straně se potácejí bonviváni z MamaMrdaMaso. S tím, že Kiss Me Kojak mají ještě prasáčtější zvuk než SR a epileptičtější neurony než MMM (představuju si syfilitický průnik Gnu Vincentem Vegou). Hodilo by se něco k jazzovém feelingu trubky, ale nikdy si nejste přesně jistí, jestli pod nánosem bláta a kamení slyšíte lodní sirénu nebo vlakovou brzdu. Že název odkazuje k seriálovému Kojakovi si můžete být jistí, ostatně Telly Savalas je přímo na podiu. Zvukový val a používání filmových replik dle lvmenovských parametrů je tady dovedeno k jakémusi grotesknímu tranzu, vyznání pod jiným úhlem.

Čímž se dostáváme k těžko definovatelnému humoru, jehož hodnotu docení hlavně milovníci přírody a vlhké zahrádky. EP ... a nic čeho se můžeš dotknout je jakýmsi konceptuálním střepem oslavujícím šnečí farmu kdesi v prdeli pomyslného antisvěta. Ano, hudba se odehrává spíš ve středním tempu a chvíli trvá, než najdete její melodičnost a strukturu. Moc nepomůže, když téměř seznámené-domluvené-spojené Gnu s Vincentem Vegou potká sludgeový transportér Green Monkey, ale čas je na naší straně. Jestliže River for Sale tkali hustý shoegazeový gobelín teplejších barev a měkčího hluku, Kiss Me Kojak sází na vypjatý řev, noiseové komponenty a dušené melodie. Ale jsou tu, dokonce si vybavím Pavilon M2, zastavený v čase a prostoru, dokonce si představím společný gig Kiss Me Kojak a brněnských Les Homosexuels, kteří jsou jejich heroinově skelným odrazem. A tady se dostáváme k největší hodnotě Kojaků, k dobře utajované melancholii, indierockovému snění a smutku zvěře. Kojak je jen převlečený Stavros a noise touhou po ráji ticha. (Jakkoliv nemožnou.)