Warhead

Warhead

Never Give Up

autor: Kosťa | 27. 09. 2012, 10:33:57 | návštěv: 2002 | reakcí: 0

Se zdánlivým paradoxem se naučíte rychle žít, vlastně by vám chyběl, a to tak, že hodně. Japonské kapely atakující jakýmkoliv stylem hraniční polohy hardcore/noise/punku nedisponují křišťálovým zvukem, byl by tu i navíc. A jestli jsme nedávno psali o Systematic Death nebo Contrast Attitude, a je nutné říct, že Warhead se do našich srdcí zapisují nejsilněji, platilo to i pro ně, zvuková čistota nebo hutnost (Mono, Crow) tu nemá co dělat.

Nahrávky schraňující 22 válů roztroušených po různých plackách zabírají sedmipalce Cry of the Truth a The Lost Self and Beating Heart, spoluúčast na trojcestném splitu Drive It in Your Head, split s ORdER a skladby z kompilací Hardcore Ball 3 a One Shot One Kill. Většina fanoušků přísahá na počáteční fázi kapely, která drtí od roku 1990, tedy na Cry of the Truth. Mně se nejvíce zamlouvají kulomrdné mlaty Brain Washing by the Shocks a Law Breaker ze zmíněné sbírky One Shot One Kill, zejména kvůli uhrančivé base, která bičujícímu šílenství dodává šmak přízemnosti.

Vedle Warhead se většina kapel hardcore/punku jeví jaksi vyhaslá, Warhead dotahují kombinaci vypjatý vokál, střílející bicí a rozervaná basa na hranici dokonalosti, aniž by se vykrádaly. Což je hodnota sama o sobě. Ale to bychom pominuli kytaru účelnou a tu riffující jako penis kundymoudím, zdánlivě nezúčastněnou basu hoblující svou vlastní ligu a vokál, na němž demonstrovat screamo je jako plácat šminku na bolavou pindu.

Znamenité textové vykřičníky se odehrávají na ploše celého alba v duchu velmi výstižného společenského pranýře, jehož základy jsou vetknuty již v názvu samotné kapely, citujme například agresivní důtky typu: „たいスマッシュアップこの臆病な感情を/ 自分をリニューアルし、したくは自分自身に立ち向かう." Teď nezbývá než si ověřit kvalitu jejich živelnosti naživo, nabízí se několik koncertů v těsném sledu za sebou, drive it in your head, motorizované jednotky bolesti jedou tmou a japcore ještě stále není vyhaslou sopkou. Zdánlivé paradoxy znamenají jen vymrdání většinové hlavy.