Ides of Gemini

Ides of Gemini

Constantinople

autor: maxim korova | 1. 10. 2012, 21:45:46 | návštěv: 2343 | reakcí: 0

Tenhle typ kapel na sebe vždycky váže větší či menší míru tajemna a kultovnění, aby taky ne, když si pohrávají se symboly textovými i vizuálními, když jejich hudba odkazuje k pradávným slavnostem ohně a tmy, vzývání hvězd. Symbol slunce z jedné strany svázaného se srpem je silně emblematický, tím spíš, že mu stačí černá a bílá, tím spíš, že má tu škrábnutou bannonovskou patinu. Název Constantinople odkazuje k byzantské říši, jejíž součástí byli i bratři solunští, hvězdopravci jazyka, díky čemuž celá doba rezonuje i v našem historicko-kulturním kontextu. Stejně bych si vsadil i na hudbu Ides of Gemini, i když u nás se fandí zejména trochu jiným metalům.

„Break me and run/ i´ve lost you now/ break me and run/ i´m going down," vyzývá k tanečku Sera Timms, kněžka kapely, kterou si mnozí budou pamatovat ze stylově ne až tak vzdálených, ale přeci jen hutnějších Black Math Horseman. V nové kapele má úlohu ještě signifikantnější, díky ní se válíme mezi dvěma melodickými válci, hutný spodek rituálně opakovaného charakteru vás stále vrací k jejímu vláčnému zpěvu, k obřadním áriím, možná kdybychom zkoušeli operu v jeskyni nebo poslali Gathering do divadelního foyer (kam vlastně vždycky patřili se svým éterickým kýčem). Ides of Gemini jsou na hraně doommetalové manýry a „intimního okultnění", záleží na pocitech.

Kadidlo hudby, slova pokládaná jako pexeso run, co slovo, to znamenitá cihla, patos přiměřený stylu, kytarové provazy jsou zároveň ornamentální i repetitivní, sludgeový zemnící drát nepustí doommetalovou atmosféričnost nikdy nahoru až tak moc, aby se vznesla jako prastarý podzimní drak, za jehož němým útěkem nedolétne už ani jeden noční pláč, a hlas, ten hlas, vás bude vést tmou jako svého času Lisa Gerard metafyzických mystiků Dead Can Dance, Ides of Gemini se pohybují v metal-fyzických zákonitostech, a pokud je na vás Kylesa příliš tvrdá nebo úderná, v Konstantinopoli je chrám.