Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE HUDBA - - - - - - - - -

Nauzea Orchestra

Nauzea Orchestra

The Dark Side of the Raven

autor: maxim nierdmo | 23. 11. 2012, 10:35:05 | návštěv: 2781 | reakcí: 0

Průvodní znaky, kořeny a šminkový stolek dávají tušit záhy po intru, bauhaus rozlitý směrem k Laibach i starému garážovému Berlínu, tam, kde němčina funguje nejlépe a když promluví žena, je to malá nebo velká Sonja, která zná domovy lascivních kurev (ano, jsou i jiné) a zná i mlčení blondýn, které kuchá kolemjdoucí. Tím to ovšem nekončí, začíná. Škála barev a emocí je uvolněná a v jistém smyslu i pestřejší než spříznění Kill the Dandies produkující dvojice Hank & Sonja.

Když chcete zpívat „lá, lalalá, lalalá, lalalá", musíte na to mít dostatečně průhlednou košilku a kromě koketérie i humorný akcent. To má zpěvačka, to má celá kapela o dvojích klávesách, kytaře a base, nově prý i s bubeníkem. Tvrdý pochodový industrial střídá temná undergroundová mše nebo taky hovězí porážka, křísnutá moimirovským nihilismem. Taneční způsoby a tempa nejsou tak důrazná, důležitější je atmosféra a stylová rozklíženost. Oč je Last Drink signifikantnějším electro-punkem, o to je Der Mann Ohne Eigeneschaften nečekanou indierockovou ukolébavkou (v postýlce ze šroťáku). Famózní balada Mefisto se láme do postpunkového bigbítu a ladně spojuje neubautenovskou litanii s punčochami Stereo Total. Když k tomu připočtu ještě osmibitová intermezza, někde mezi maxim turbulence a orbitalovským techno ambientem, není snadné škatulkovat, není snadné tomu nepropadnout.

Do temného osmdesátkového stínování se vlamují šklebivé odlesky a remake The Richie Success už odkazuje k dalšímu, remixovému disku. Ten je na poslech složitější, hlučné plochy, disonance, ostřejší elektronika a řev dostávají zelenou, více dýza i více divisionovský splín, garážový bordel je zhusta zastřený electromotorovým rozpraškem, všechno je jaksi pokřivenější, raveovější (ehm). (Die Alten Maschinen na anabolikách.)

Jestli bych měl hledat nějaké tuzemské souvislosti, nabízí se někdejší „němečtí" Nesselsdorf nebo z nich se rekrutující členové staronových Valerians Future. Na dvou koncích světa, na dosah Slezska, v Ústí nad Labem. Tak daleko, tak blízko. Wir Sind Kaputt, sípou Nauzea Orchestra v poslední vybrnkávačce, živě korespondující s artworkem Kateřiny Palešníkové, který kombinuje expresivní malbu a neodbytný dojem animace, což dohromady vytváří podivnou, zvrácenou selskou secesi s ubrusovým puzzle. Chci říct, že nauzea je hlavně stav vědomí a pak smích. Žádné nic.

Související články

Nesselsdorf - Cross Your Shadow
Valerian's Future - s/t

Informace

Velký obrázek: titulní strana alba
Žánr: electro/industrial
Nosič: CD
Celkový čas: 64:32
Rok: 2011
Vydavatel: DIY
WWW: http://www.myspace.com/nauzeaorchestra
Seznam skladeb:
  1. Intro
  2. Last Drink
  3. Mefisto
  4. Stranger
  5. Intermezzo 1
  6. Obsession
  7. Intermezzo 2
  8. Der Mann Ohne Eigenschaften
  9. Intermezzo 3
  10. Backstein Remake The Ritchie Success
  11. Wir Sind Kaputt
  12. Deine Tante (cover The Ritchie Success)
  13. To Heaven (cover Kill the Dandies)
  14. George Best (Das Ende mix)
  15. Fight Club (Neutrino remix)
  16. Deine Tante (Krtech mix)
  17. Dekadent Disco (Mikokokoto mix)
  18. To Heaven (LadinR mix)
  19. Cowboy Song (Route 666 by Dubort)

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek