Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE HUDBA - - - - - - - - -

Eric Chenaux

Eric Chenaux

Guitar & Voice

autor: hermína týrlová | 18. 01. 2013, 06:29:40 | návštěv: 2296 | reakcí: 0

Nemůžu říct, že bych byla úplně posluchačka hlučnejch věcí ve smyslu droneového šílenství a tekutého olova, hraní na sklo a foukání vody v tónech šlo vždycky tak trochu mimo mě. Aby bylo jasno - Eric Chenaux nehraje na sklo, ale na kytaru, nicméně jeho tónové pokušitelství si nezadá s experimenty pohříchu otevřenými všemi směry, něco jako ohybač nástrojů, buddhistický pozorovatel tetelícího se zvuku.

Čtvrtá deska na Constellation ukazuje správným směrem, ale za poznámku stojí určitě i to, že Chenaux se už od osmdesátých let pohybuje torontským undergroundem, prošel několika kapelama (Phleg Camp, Lifelikeweeds), založil vlastní label (Rat-drifting), má na kontě nesčetně kolaborací. Vedle kytary se prezentuje vysoko posazeným hláskem, který se podivně vznáší nad táhlými popovými melodiemi, které čerpají z tradicionálů a uhozené country (toho druhu, jako když podomní génius typu Antonyho Hegartyho dělá z operní árie neznámý trip). Ano, je v tom velký díl nostalgie, ale není to ten pocit, u kterého musíte nutně plakat, u kterého se vám budou kalhotky zařezávat do oněch míst a budete mít chuť postěžovat si mámě o těžkým světě. Směs citů, které povznáší, které mají očišťující charakter.

Psychedelic sweet lounge, to by šlo. Poslední album Guitar & Voice, s nímž přijíždí odehrát pár koncertů i u nás, nabízí všechny nahozené polohy. Kvazicountry, strunné drony, balady nejapně připomínající ostrovní balady. Ne že by jeho kytara zněla jako irské loketní dudy, ale dokáže znít téměř jako cokoliv. Je to chůze po hladině, na níž se leskne minimalismus, trip i neohrožená vůle po zvukových detailech, zde umocněná příčetným vědomím experimentu s hranicemi, nekýčovité dojetí se zkušeně vyhýbá sebedojímavým hranám a Chenaux střídá kratší instrumentální skladby (Genitalia Domestique) s dlouhými zpívanými písněmi (Put in Music). Bude mít kytaru, banjo, možná i violu, bude mít krabičky a napěchované štelářky zvuků. A nebude to mít nic společného s ladovskou zimou, ani vánoční pohlednicí. I když to bude něžné, až to bolí.


Eric Chenaux tour:
18.1.2013 - Boro, Brno
19.1.2013 - tba, České Budějovice 
20.1.2013 - U Tří pírek, Kolín
22.1.2013 - Potrvá, Praha

Informace

Velký obrázek: titulní strana alba
Žánr: guitar & voice / experimental
Nosič: CD/LP
Rok: 2012
Vydavatel: Constellation
WWW: http://www.myspace.com/ericchenaux
Seznam skladeb:
  1. Amazing Backgrounds
  2. Simple Frontal
  3. Dull Lights (White or Grey)
  4. Sliabh Aughty
  5. Le Nouveau Favori
  6. Put in Music
  7. Genitalia Domestique
  8. However Wildly We Dream
  9. Glitzing for Stephen Parkinson

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek