Blondie & The... (Nobody) / Leg Lifters

Blondie & The... (Nobody) / Leg Lifters

split

autor: maxim obojek | 26. 02. 2013, 07:04:31 | návštěv: 2606 | reakcí: 0

Tak, a máme tu psí kapelu. Teda dvě psí kapely! Cože? Myslel jsem si, že už mě jen tak něco nepřekvapí, ale tohle je jaksi za hranou... humánního světa. Ještě že ten zvířecí je někdy více fér. Humánní svět - jsou mezi námi lidi, a ode mě je fér to říct, kteří mi připadají jako mimozemšťani, a uvažuju, jestli jejich láska ke psům, zhola obsesivní, je méně normální než sledování televize nebo hypermarketové náboženství, nehtový design. Ale to jsou všechno řečnické otázky, člověk je sám se svou láskou k sobě samému, psí punkeři jsou tandemoví hráči. Ale co dělat a jak se cítit, když vám „vydavatel" napíše, že Blondie & The... (Nobody) použili jako bicí psí misku a granule a krom kytary taky psí hračky - protože na ně psiska reagujou. Nahrával Steve Albini (to je vtip). Steve Dogbini (taky vtip). Haf.

Blondie & The... (Nobody) hrají temný ambient a chvíli trvá, než se vám to složí dohromady, ostatně granulové perkuse nejsou tak časté. Animal Shelter Blues je vál, kterému vévodí něžné vrčení feny Blondie o zvířecím útulku. Netaneční skupina The... preluduje zdánlivě minimalistické noiseové blues o jediné „melodické" lince, kterou doplňuje foukací harmonika a pískací hračky, psí nádobí. Kdyby to nebylo tak ambientní, řekl bych, že brněnští Deceased Squirrel on the Phone se vydali neznámou cestou do krajiny za zrcadlem a špinavý rokenrol vyměnili za bezčasí poslední myšlenky. Ale takové přirovnání kulhají jako sražený pes, příznivci zneklidňujících repetitivních témbrů ocení náladu i hravost alba. Tedy písně.

Leg Lifters přidávají do žrádla skladbu Elle Poupe Dans La Rue a fýčruje v níJacqueline Coulon, která se beze vší pochybnosti zdá být ženou, ostatně kapela je jinak mužská, od hrubého psího konceptu v podání Blondie & The... (Nobody) se posouváme k milovníkům psích témat, která vyznávají Justin Pearson (Swing Kids, The Locust) a Nathan Joyner (Some Girls, All Leather), což nejsou zrovna malá jména hardcorové scény. Song nazvaný Ráda kadím na ulici vypráví o psí slečně Gee Gee. Temná basová linka předestírá ještě temnější a pomalou atmosféru intergalaktické ulice, kde androidy od skutečných psů poznáte už jen podle sraní, a i když celý track vypadá jako podivné intermezzo, má působivou atmosféru, industriální plíce, lehký vokál a zakousnutou textovou smyčku - The Nihilists na velmi špatném psím tripu. Nekňučte.

Protože má tahle deska jistý přesah, vězte, že veškerý výtěžek jde do Rakovnického psího útulku. A že prvních 100 ks vyšlo na růžovém vinylu s velkou středovou dírou, v černém pytlíku. Více na http://dogloversrecords.net/dogblessyou/ nebo rovnou objednávejte nadby@dogloversrecords.net. Sex, dogs & rock'n'roll. První release nového labelu Dog Bless You Records. (Souvislost s tuzemským animálním labelemLovers Dog Records není čistě náhodná.)

Žánr: noisy blues/electro
Nosič: 7"
Rok: 2012