Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE HUDBA - - - - - - - - -

V Rukou Osudu

V Rukou Osudu

st

autor: maxim | 28. 03. 2013, 07:39:35 | návštěv: 2803 | reakcí: 1

Tentokrát si dáme malé zastaveníčko s manýrou. Pod jedním z „videí" na youtube anále je strohý a výstižný fanouškovský komentář: „bahýnko...". Což ano, ovšem musíte cítit i to úsměvné a spokojené mlasknutí, které se s tím pojí. Bahýnko...

Ideální kapela pro špásování s rychlostí gramofonu. Začněte s 45 RPM. Budete mít pocit, že je to teda sakra podladěné a pomalu a jestli je to vůbec možné, zkontrolujete jehlu a otáčkoměr. Ale jo, všechno sedí. Je to bahýnko jako prase. Pak přepněte na 33 RPM. Jestli jste si někdy představovali něco konkrétního pod metaforou „tahat nohy z medu", tak proti tempu kapely V Rukou Osudu je to olympiáda na stovku. Takhle brutalistně amputované hardcore převrací život na druhou stranu. Jako smradlavou fusekli.

K manýře: patos a fatální emblematičnost názvu i se symbolistním nádechem kapitálek, vymezující se kratší forma ve tvaru VxRxOx, muzikanti s přehláskovanými omeny (Stäci, Märk a hlavně Släva - střet slovanského a germánského je na jebnutí), stejně jako jejich nástrojové obsazení: bombs of destiny, 6 strings of blasphemy, 3 strings emptiness a vokills (sick!). Songy nazvané Konec Prám - kdo ještě dneska zná slovo „prám"? Tomu jde naproti i sedmipalec ze psí manufaktury Dog Lovers, který na přeloženém hnědém kartonu nabízí kromě názvu kapely (ano, „středověkým" fontem) sítotiskový továrenský výjev. A leták popsaný protikladnými slovy na téma Dobro vs. Zlo.

Nevěřili byste, jak se dá skvěle rozjímat o smyslu a hloubce riffu na dvou krátkých skladbách, které jsou ve skutečnosti delší než vaše mládí. „Downtempo hardcore" přirozeně pracuje s repetitivními rytmikou a deklamovaným... zpěvem, kytara příležitostně kvílí, figury se vracejí stále dokola, ale není to lehké štrykování postrockových svetříků s obrazy krajinek, spíš uzlování ganglií v břichu lesa. Tady vám dojde mnohé o nesamozřejmosti hudby, o zázraku času a pozici riffu v něm, o vylhanosti rafinovaných kompozic a propracovaných aranžmá. Nemluvě o skutečné kvalitě syrovosti a existenciálního bahna. Jsem dostatečně patetický? Když se ke konci Konce tohle monstrum „rozjede", máte pocit, že se poserete štěstím.

Informace

Velký obrázek: titulní strana alba
Žánr: sludge/doom
Nosič: 7"
Rok: 2012
Vydavatel: Dog Lovers
WWW: http://vrukouosudoom.blogspot.cz/
Seznam skladeb:
  1. Konec
  2. Prám

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 1
s//chomutov
29. 03. 2013, 21:38:23
jen pro info: na konci dubna se chystaji VxRxOx do studia nahrat 2 novy valy, pro split LP s PRAY FOR DEATH ....

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek