Mörkhimmel

Mörkhimmel

Zloskřivec

autor: maxim zpátečka | 27. 09. 2013, 07:42:49 | návštěv: 5371 | reakcí: 1

Pokud platí, co bylo řečeno, a platí i to, co bylo psáno, Mörkhimmel mají za sebou další výjezd za hranice všedních dní směrem Německo a Anglie a chystají se k nahrávání dalšího alba. To poslední nazvané Zloskřivec je po dalších personálních obměnách zastihlo ve fázi a formě, která je přiblížila publiku, jestli tak chcete říkat metalové spodině (v tom nejlepším slova smyslu), i když podle bio-backgroundu byste možná hádali trochu jiné stylové zaměření: Mass Genocide Process, Thema Eleven, Mother, !úl, La Prosperité. Protože hudba je tu o něco pomalejší než dopadající důtky víry na mysl současného (neexistujícího) člověka.

Originalita, pokud můžeme mluvit o něčem takovém u zvláštního guláše vařeného ze známých pohnutek, vyplývá z blackmetalové religiozity obrušované obezřetným hardcore-sludgem, z podivně přitažlivého nihilismu a neznámé přirozenosti. Dojem fádních riffů a pomalu se převalujících figur, nevýrazných bicích je záhy nahrazen pocitem snadného, tekutého metalu, jehož jednotlivé komponenty předvádějí thrash a black metal v netušeně samozřejmých variacích, když jednotlivé pasáže ohromují bleskem zjevení. Záhrobní vokál usměrňuje stylový patos přiměřeným nátlakem zbloudilého flagelanta, přičemž řečené není nejpodstatnější. Na tuhle kapelu, na tuhle desku se hodí pořekadla o nenápadném půvabu postupně zjevovaném, klišé o kráse, která vytane až teprve. Jako když pohan vidí poprvé ukřižovaného Krista, jako když se myšlenka ocitne těsně před činem. Stojí na prahu a ten se jmenuje Mörkhimmel.