Brünner Todesmarsch

Brünner Todesmarsch

demo

autor: Dav | 16. 10. 2013, 13:08:32 | návštěv: 2593 | reakcí: 0

Brünner Todesmarsch - brněnskej pochod smrti, je nová hluková palba z brněnskýho podzemí, která se v létě vytasila s prvním demáčem. Brněnský crusteři vždycky uměli nakopat punx do prdele tím správným způsobem a tahle nahrávka to jen stvrzuje. Když jsem letos v březnu viděl Brünner Todesmarsch na prvním koncertě na Yachtu, zůstal jsem stát s otevřejnou tlamou a úplně v piči. Mocná hluková stěna, zpětný vazby, zbloudilý ozvěny řevu a bubeník s takovou kadencí a úderem, že jsem měl chvílema pocit, jako by mi do hlavy místo paličkama rubal krumpáčem. Z celý kapely šla silná, nervózní energie a nepokoj, který mi tolik připomněly ty nejlepší momenty hardcore kapel ze San Diega nebo na Youth Attack. V salvě, která se po noisovým intru spustila, nebylo možný pozorovat jedinej stín falše nebo divadýlka. Jen čiročirá nasranost, frustrace a nekompromisní kritický ostří.

Nahrávka vyšla v červenci vlastním nákladem. Je to na cedu, strohej černobílej obal, texty, poděkování a to je vše. Na sedmi minutách dostaneš pět smrtících válů a jeden výtečnej cover od Tampere SS. Zvuk syrovej, ukovanej za čerstva a na koleni.

Samostatnou kapitolou jsou pak texty (tyvole!!!), o kterejch nejde ani pořádně psát; musí se zkrátka číst, žít a poslouchat (stejně jako třeba u Risposty, která je s Brünner Todesmarsch personálně propojená). Přesto bych se rád zmínil aspoň o jedný skladbě, při který se mi pravidelně zrychlí tep na 220 a naježej zbytky vlasů na palici. Jedná se o třetí vál - Východní systém. Ten podle mě naprosto věrně zrcadlí současnej společenskej stav a nervózní náladu doby přechodu, kdy něco visí ve vzduchu. Možná jste taky poslední dobou zaznamenali rostoucí počet latentních pivních rasistů (bohužel i v řadách rodinnejch příslušníků), kteří se sice hlásí k demokracii a sami sebe považují za liberály, ale třeba takový cikány by nejraději poslali na převýchovu do dolů a bezdomáče nahnali do ohrady kamsi za město a tam je s velkou pompou zapálili. Celej ten song je tak brutální jako skutečnost sama. Rychlej nástup, kulometný bicí a text, kterej by mohl bejt novou hymnou každý přímý akce. Na mysl se derou obrazy dneška: pokusy o pogromy, vypasená střední třída oblbená represivním konzumem a ideologií antikomunismu, strašení minulostí a totalitou, plíživej rasismus a xenofobie na každým rohu a do toho neschopnost společnosti přijmout dno. Média nás sice pořád straší minulostí a novým únorem, ale my všichni žijem dávno v daleko horší totalitě - bez centra, bez vazeb, v tekutý postmoderní sračce, kde je moc neviditelná, ale o to více účinná. O tomhle všem Brünner Todesmarsch zpívají, tím vším je jejich černá hudba nasáklá.

Jsem strašně rád, že stále existuje dostatečnej počet hardcore/punk kapel, který zpívaj o politice, o věcech, co se dějou tady a teď, který reflektují skutečnost kolem sebe a nenechávají nás usnout. Ať už se jedná o Brünner Todesmarsch, Repelent SS, Rispostu, Gride nebo třeba vrahouny z Rožnova, všechny tyhle spolky dávaj člověku sílu a oporu v době, kdy je tak těžký držet se ideálů a neztratit kurzor. Díky za to!!!

Východní systém

Peníze nemají cenu a ty brzo taky

Tasemnice se musí nakrmit a prý je to nutné