Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE HUDBA - - - - - - - - -

Psychofagist

Psychofagist

Songs of Faint and Distortion

autor: maxim léčka | 17. 10. 2013, 08:59:24 | návštěv: 3240 | reakcí: 0

Pro fanoušky klíčových slov a hashtagů, i pro fanoušky metaplánů a textových rezistencí, pro jasné zavření do příslušného šuplíku stačí pár citací z průvodních materiálů: „Third Psychofagist´s full-lenght with enlarged experience into the most disparate audio disturbances. Allien, incongrous and nihilistic sub-structures, unstable, epileptic and heterogeneous aggregates... private apocalyptic vision of its soundtrack... 10 years of non-stop evolution in shattering experimentation."

Pravověrným grinderům to bude znít rouhavě, ale „with Napalmed" (ano, legenda tuzemského hlukového údolí a dolů pod ním), zprvu nenápadní, dělají novou látku Psychofagist nejen přístupnější, ale i dramaticky víceúrovňovou. Nechám stranou spekulace o tom, že slyším zřetelné ozvěny českých undergroundových experimentů včetně jakési „dřevité" audiofilie, spíš hledejme protiváhu mosteckých zvukových pranýřů. Napalmed fungují jako zvukové zášeří, šedá zóna vakua a potemnělých ozvěn, nejenže místy zklidňují obligátně pekelné tempo, ale poskytují echa zmučeného mozku, variují některé motivy, probleskují vzpomínkami na spálené ticho, zhmotňují dozvuk sluchových trubic vystavených delšímu přetlaku.

Psychofagist velmi jistě tančí mezi grindcorem a jazzem, hážou nám textové vějičky v podobě názvů songů jako Mechanoabsurdity, Neuronopatia Sensitiva Subacuta nebo Digression into Distortion, ale jejich uliček je příliš mnoho na čtenáře Sparku, zatímco posluchač věnující se experimentální hudbě může mít problém se štěkotem namísto vokálu a kvaltujícím tempem. Kouzlo chtěného a dramaturgická architektura vám pomůže docenit celý materiál v místech jako je Song of Faint, kde se protíná tunel hloubený předchozími skladbami a najednou mihotavá, rozmlžující se koloratura neukotvené myšlenky a potracené vzpomínky. Tady dochází ke vzácnému okamžiku, kdy zapomenete na minulost a odmítnete budoucnost a budete chtít být uvnitř materiálu v neustále míjeném přítomném čase, se všemi jeho metalovými záchvěvy a podivně „domorodými" elementy.

Krása stvoření v přímém přenose, která bude mít ještě jinou kvalitu naživo. V tuhle chvíli si neumím představit dokonalejší mozkové příhody, než zakoušení zvukového inferna na jednom místě a během jediného týdne, tedy Jucifer a pár dní nato Psychofagist, na protilehlých hranicích hudby. Brněnské Boro na vrcholu osvícení. Otázka životnosti takové dramaturgie je věc jiná, orgasmus a svatba nejsou dvě stejné discipliny.

Informace

Velký obrázek: titulní strana alba
Žánr: experimental/grindcore/noise
Nosič: CD/LP
Rok: 2013
Vydavatel: Fobofile Productions
WWW: http://www.psychofagist.com
Seznam skladeb:
  1. Blanknness Reigns Supreme
  2. Movement
  3. Mechanoabsurdity
  4. Neuronopatia Sensitiva Subacuta
  5. Digression into Distortion
  6. Inhuman30
  7. 22nd Century Misshapen Man
  8. Song of Faint
  9. An Autism Aenigma
  10. Unique Electronix Forms
  11. Outro

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek