C

C

Opus vulgaris

autor: maximír | 19. 11. 2013, 07:29:55 | návštěv: 4031 | reakcí: 0

Co by to bylo za pořádnou desku, když by neobsahovala nějaký tajuplně vágní, rozehrávkový tón, tzv. intermezzo. Na poslední desce táborských Céček nazvané Opus vulgaris, která vyšla na Election Records a pak i na vinylu u Piper Records, je taková skladba jediná a má svůj význam: rozděluje desku na dvě půlky a plíží se jí elektronicko-klávesové linky stejně neidentifikovatelné, jako vzhledem ke zbytku desky protikladné.

Kapely to rády nemají, ale kantoři hluchých žáků ano: vzhledem k ostentativně nabízené škatulce „post-rock" (v případě Céček upravené na „kompost-rock") tu sedí Maserati, kteří na poslední řadovce vsadili na taneční pulz, aby se jim album jako celek vmáčklo do danceflooru tak dokonale, že z koberce nečouhá ani vlásek. Céčka zůstávají u klasických postrockových vrásek, mají rádi zvonivou kytaru i repetice, i když schází dramatický oblouk olbřímích rozměrů, spíš se otáčejí směrem k pražským B4 a jejich krautrockové psychedelii. Čímž se dostáváme ke klávesám. Vtip desky je v tom, že s každým poslechem budete upřednostňovat jiný nástroj, jiný se bude zdát vévodit. Takže jestli s druhou Factory Set se nebudete moci zbavit úžasného pocitu na jazyku ze sedmdesátkově filmového jazzrocku, Speediscodrive & Juice si zas chvílemi zacválá punkovějším poníkem (kde jsou Anyway?).

Závěrečná zpívaná Biography má dvojí vyústění: najednou si dokážete představit vokál ve všech skladbách, vlastně ho ve všech svým způsobem slyšíte (?); jen si pomyslíte: vyserte se na to. Nápaditá a barevná deska, postrádající stereotypní střídání čehokoliv. Kdybysme dávali hvězdičky, hned bych nějakou dal. Ale tohle není muzika pro mateřskou.

Žánr: post-rock
Nosič: CD/LP
Celkový čas: 45:13