Catholic Guilt

Catholic Guilt

Futile Attempts 7"

autor: Dav | 4. 02. 2014, 06:31:18 | návštěv: 3715 | reakcí: 0

Catholic Guilt, to je název pro punkovou kapelu jak dělanej! Navíc pro kapelu, která pochází z dosti klerikální, konzervativní země, kde se krom spektakulárních vánočních trhů dělaj taky honosný plesy pro nácky z WKR.

O rakouskejch kapelách jsem toho příliš nevěděl, takže jsem byl rád, když jsem skrze Catholic Guilt narazil na další zuřivý bijce Børedøm (deska Über Alles pičooo!!), s nimiž jsou Catholic Guilt personálně propojený. Catholic Guilt hrajou klasickej syrovej 80´s hardcore, je to míchanice tvrdších poloh Embrace, DV8 nebo Poison Idea. V recenzích je lidi přirovnávali i ke Strung Up, Necros nebo Sickoids, což byly kapely, který jsem do tý doby vůbec neznal. A protože člověk nemůže znát všechno, tak jsem podnikl menší pátračku, během který jsem se skvěle pobavil (historkama o Necros), ale taky dovzdělal.

Zejména spojnice se Sickoids je trefa do černýho. Catholic Guilt i Sickoids totiž sdílej jeden společnej prvek: kytary po většinu času valej přímočarý, klasický (ale strašně dobrý!) riffy, který jsou zároveň prodchnutý nenápadnejma detailama, kterejch si člověk na poprvý skoro nevšimne. Přitom se ale jedná o velmi důmyslné pičovinky, solíčka, vybrnkávačky a vůbec rafinovanosti všeho druhu. V celku zvuku na jednu stranu převládá strohá, valivá struktura, na druhou stranu jsou tu momenty, kdy do toho všeho znenadání vlítne nějaká podivnost, která to celý rozbije a tím i posune do jinýho levelu.

Nahrávky Catholic Guilt maj navíc velmi svojskej zvuk, kterej je danej především zvonivou nachorusovanou kytarou a nasranejma vokálama. Texty jsou v angličtině, což je možná škoda, protože němčina by z toho udělala totální diktaturu a la Pig // Control.

O tom, že Catholic Guilt nejsou žádný másla, svědčí i to, že sedmipalec vyšel na Doomtown Records, kde vydávají velmi kvalitní hluk. Jo, a Catholic Guilt zahrají v ČR dva koncerty: 12/2 v Café V lese (společně s Peleton, Tomáš Palucha a Dirty Fences), 14/2 u The Shullins v Brně společně s Autistic Youth a hledají ještě jeden koncert na 11. února, mail na kapelu: catholicguiltpunx@hotmail.com

Žánr: hardcore punk
Nosič: 7"
Rok: 2013