Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE HUDBA - - - - - - - - -

Ruce naší Dory

Ruce naší Dory

Filantropní stroj

autor: Tereza Wontová | 25. 05. 2014, 12:19:34 | návštěv: 5277 | reakcí: 2

Mohli bychom překotně diskutovat až na úroveň neopatrné hladiny lahve domácí pálenky, jestli jsou Ruce naší Dory bigbít anebo androš a mohli bychom divoce laškovat (verbálně), do jakého poměru pančovat hudbu neumětelským kamuflováním, aby se hanbou nezarděla kapela ani posluchač. Ale od jisté doby jsem přestala ztrácet energii únavným sběrem hrachu hozeného na zeď.

Můžeme se však bavit o koloběhu života kapely a personálních dopadech, jejichž důsledky nebyly ani tak fatálně devalvující, jako spíš bezprecedentně přirozené. Skoro se až bojím vyslovit, kolik roků uběhlo od vydání Chemnitz, ale sedmiletá zahálka se na Ruce naší Dory projevila krom komplet výměny doprovodných muzikantů (jako by se nechumelilo) leda tak dvěma Radokovými listy pro SdCh, zasloužilá umělcova tvorba. Znovu se ozývá jen to nejnutnější, co může nekonfliktní melodie písničce nabídnout. Prouza, Sníh na schodišti, Old Minka Band, kličky vůkol. Střídmá, v telecasteru upevněná indie rocková prolízačka pro jisté pohyby ledabyle oblečeného hlasu, co nezúčastněně přednáší v osvědčeně obnošeném rejstříku, jeden z těch nežehlených samorostů.

SdCh nalévá tvůrčí těsto do mnoha na koleně stlučených forem a ani Varlénovy vizualizované paradoxy, ani divadelní pamflet (aktuálně toaletový Fantom Morgalu) tak vstřícně nenapřímí křivolakou cestu k básníkově optice jako hudba o pár akordech, poemuzie. Po pohodlném rozsezení namíří baterka Filantropního stroje do oslněného publika (Vždyť je to ten postmoderní mor/ narychlo postavený vor/ najisto zčásti boží tvor/ tlačící časem na prostor.) a posléze ho rozohní trefnou metaforou (Děsím se lidských smeček na uzdách měst.). Co nesmí chybět, je znejistění, jak dlouho je kapela schopná běhat s cajdákem pro kýč, dokud se pověst svébytné autority neudolá (Pod obraz líná/ líná na polštář blondýna), tohle míří až k hranici vyčerpatelných možností jazyka. Dekadence? Kdeže. Vesele rozervaná pohlednice zhýralé společnosti. Návrat básníka (ádvojka, 03/2014) budiž jejím dvoustránkovým manifestem.

Související články

Ruce naší Dory - Chemnitz

Informace

Velký obrázek: titulní strana alba
Žánr: bigbít/underground
Nosič: CD
Rok: 2013
Vydavatel: Polí5
WWW: http://bandzone.cz/rucenasidory
Seznam skladeb:
  1. Secese 2007   
  2. Celá Literatura
  3. Dobrodružství Na Pisoáru       
  4. Filantropní Stroj          
  5. Estelka A Estelka        
  6. Dorian Narcis 
  7. Krysa Sártr     
  8. Vůkol Mír       
  9. Soběslavské Benátky  
  10. Soulští Holubi

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 2
ALF
28. 04. 2016, 00:14:52
Hodně přiblblá recence, ale proč ne :-)

ALF
28. 04. 2016, 00:14:44
Hodně přiblblá recence, ale proč ne :-)

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek