Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE HUDBA - - - - - - - - -

Bullfrog

Bullfrog

Good Day for Doomsday

autor: Tereza Wontová | 8. 07. 2014, 06:34:58 | návštěv: 5557 | reakcí: 0

Ochotně slyším na libozvučnou šalbu kytar, stejně jako na proměnlivou splavnost bicích. A když přijímat u prostějovských Bullfrog neřestné podobojí, tak musíte dávat pořádného majzla na zalknutí se velikými sousty, neřkuli doušky. Zkraje nahodím: jednodušší Unsane. Ne, to není vtip, jenom vrtkavé alibi, záleží na plytkosti úhlu pohledu, ochotě ke zkreslení představivosti, buď urážím vás nebo kapelu, slučuju jiné ligy. Kytara sevřená v podobně ztěžklé kazajce klátí vypjatý vokál, na primitivnějších chodnících kolem pobíhají kontrolorní perkuse. Bullfrog napevno kotví v devadesátkách, kymácejí se v hardcorovém povětří, myslím na Tar s Fu Manchu a snažím se nepočítat šediny, lačně čichám zatuchlý pot ve smradlavých flanelkách a s radostí vítám řádnou nakládačku neomaleného stoneru.

Texty ctí tradice společenských vyděděnců, bezbarvých zítřků a bezvýchodné fatality nastalých situací tak, jak si délka vlasů žádá. Strohost přechází do heslovitosti subtilních slok, škarohlíd by tvrdil cosi o pofidérní úrovni angličtiny, jenže vono si to nenuceně sedá s teatrálně vrčivou intonací zpěvu, co rád zplnomocňuje všežravou sílu kytary.

Zahraj mi zvonivý riff a sedám ti na pohodlný lep prvních dojmů. Neumím ale doplivnout tak daleko, abych kérovala do líbivě jednoduché melodičnosti. Nejbližší ukazatel – Argonaut. Ze druhého plánu čouhá experiment: prudší změny rytmiky dokážou zatoulanou pozornost přitáhnout zpátky stejně dobře, jako nekompromisně zlomit vaz přicházející katarzi. Je to o železné košili, ze začátku byste je za přehnanou roztříštěnost vyplísnili (Garbage Collector), ale jako když vám dítě dává pravidelnou lekci trpělivosti – přes nervózní přemítání, s kolika skvěle rozehranými kompozičními nápady dokážou v rámci jednoho songu operovat (Black Car), dojdete do bodu, kdy rezignovaně řeknete: no tak dobře. A za odměnu dostanete na konci obrázek z nejlepších – eponymní krajinka, zavalení lomozivou lavinou. Nejpřínosnější autoterapie je ta s obrušováním hran.

Informace

Velký obrázek: titulní strana alba
Žánr: stoner
Nosič: CD/mp3
Celkový čas: 19:51
Rok: 2014
Vydavatel: diy
WWW: http://bullfrog-bullfrog.bandcamp.com
Seznam skladeb:

1. Witness

2. Garbage Collector

3. Sounds From The Basement

4. Black Car

5. Turbo Rabbit

6. Good Day For Doomsday

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek