Social Party

Social Party

autor: Tereza Wontová | 26. 08. 2014, 23:51:58 | návštěv: 5603 | reakcí: 0

„Ještě spousta z vás nepoznala, co je prohra.“ Plná huba mladicky idealistických argumentů o růžovoučkých odstínech světa je jedna věc, ale jakmile v ruce držíte první píchačku a oblíkáte pracovní mundúr na ranní směně, stereotypně ubíjející hořkost tvrdé reality vám škraně vyprázdní do posledního drobku. Jsme na periferii, tady s rozverným nihilismem narazíte. Nucená kolegialita sice funguje jako prostředek pro pohodlné přežití, ale pocity nahraditelnosti a nesmyslnosti se k vám lísají o to víc, když se ruka sama zastaví během sepisování výpovědi. Nalít si sklenku potom zabere méně času než příprava pořádné večeře. Toť k únosné míře ztotožnění se s vágusovským coverem eponymního alba, komiks je trendy, takoví Social Party po dvaceti letech, flaška se dopije, ale kytary zůstanou do konce. „A přesto jsme přežili z barelů hořících nadějí“, protože materiálu na podpal bude pořád dost. Hnědá barva vládne digipacku, samotný disk je (ne)oddělitelnou součástí, potištěn jedním z textů.

Pili jste někdy benzín? A ví o tom vaše matka? Subverzivní názvy písniček sumírují stigmatické vize (nejvíc samozřejmě Godzilla, Knight Rider & Terminator), žánr velí trpět a přebytky otrávené krve musí odtéct. Pesimistické texty stojí beze stínu hrozícího patosu, hrajou smířenýma barvama na hřišti odžitých zkušeností, modřiny se hojí, ale pachuť přetrvává. Crackův vokál opět místy zmorfoval do nových proporcí, ze screamo-emíčkového řevu vyhřezlo nejspodnější laryngeální vrčení, až to v úvodním songu vypadá, že se na hostovačku dostavil Pepa z Tummo - meta, kterou ani Vincentkou nevykloktáte. Vůbec první vál a Voo Doo Market dávají tušit znatelnou inspiraci brněnskými, ostřejší přírazy kytary, riffy a křik, co se zakousnou a obvykle něco urvou, tu kůži, tam maso, vždycky ale dokážou ošmirglovat rány do vzhledných jizev. Tempo songů běhá střední a pomalejší tratě, halasné dloubání do živého tak důrazněji oživí doutnající vzpomínku na ještě nemrtvý vnitřek. Tancovačka v metal-hardcoreové aréně, rezervovaná místa připadnou i přístupnějším melodickým partům (Post-apocalyptic). A chorál ze Šíleně smutné princezny (Drunken Indian Sailor) je jako shnilá třešinka na zkyslém dortu, milujeme a malujeme, ani tma není černočerná, každá bolest jednou skončí. Cesta tvaruje, na cíli až tak nezáleží.

Žánr: post-metal
Nosič: CD/mp3
Celkový čas: 26:28