Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE HUDBA - - - - - - - - -

Sliming Spoon

Sliming Spoon

Glass

autor: Tereza Wontová | 25. 09. 2014, 10:23:32 | návštěv: 5559 | reakcí: 0

Málokterý pokus vymačkat z grungeové éry alespoň na dno kádinky něco poctivé deprese dopadne jinak než zaschlým flusancem. Zvlášť v choulostivých souvislostech s ohraničeným obdobím, zdravím svou pubertu v lacláčích. Když se ale za mikrofon postaví vnitřně rozervaná holka (Slovenky jsou nej) pod ochranou vysloužilých metalcoreových dobrmanů Breed, trocha šťavnatého koncentrátu by při vstřícných měřítcích přece jenom mohla skapat.

Bílý obal debutového digipacku Sliming Spoon zdobí černé šmouhy, vidím tam dekapitovaného ptáka stejně jasně jako stopy nadělané zašpiněnou lžící. A pokud nastane trapné nejhůř, vždycky lze tvrdit, že to nakreslilo něčí dítě... Slováci z Prievidze nejsou vybrakováním žánrového šuplíku, spíš si s nima prohlížíte roky střádaný binec v zapomenutém kamrlíku. Jinak řečeno: pod tlustým nánosem grungeového prachu se zvládnete až podezřele rychle zorientovat. Na Glass převažují pomalejší songy s příchutí dojezdových balad, poněvadž střízlivění nad ránem je vždycky nemilosrdným tunelem do přítomnosti, kudy se musí procházet pozvolna a opatrně. Odtud přiřazená visačka s nápisem melancholie, těžká koule uvázaná na noze.

Nástroje razantně obemykají zpěv, nikdy ho ale nepřehluší, jen mu umožní bezpečně ulehnout a v klidu dýchat. Hned na úvod vás Wasteland zvládne bucharovým kopákem omámit tak, že se skoro bojíte pohnout, abyste ho nezaplašili. Kytara před každým songem mění soutěžní barvy, od podladěného vybrnkávání, upomínajícího na folkově mazané Days of the New nebo rozmáchlé ramenáče Alice in Chains, přes buclatější klenby Stone Temple Pilots k navztekané Nirvaně. Přitom nexeroxují ukoptěný zvuk letitých strun do detailu, flanelový materiál je pro ně příliš jednotvárným fluidem. Občas zahrozí ofenzivními riffy sonicyouthovských siluet (Bruises And Scars) anebo se grungeové klokotání incestně páří s noisem (Falldown). Hungry Kid, jediný výrazně rychlejší song střídavým tempem lehce vyčnívá, a přesto stále proudí v povšechně nervní náladě desky, jako kdyby vás někdo celou stopáž hladil proti srsti a šeptal „zase bude dobře“ a vy kontrovali „to víš že jo, ty kreténe“.

Hlas, ten zaslouží samostatný odstavec. Marně pátrám, jestli se u nás někdy vyskytoval takhle ambivalentní, řezavě hebký nebo hebce řezavý. Patricia používá nevelikých rozsahů, ale v projevu má něco z nedostupnosti femme fatale, křehkosti raněné laně a zastřené svěžesti (sic) Courtney Love. Místy zdvojený vokál dávkuje v takových šalebných intencích, že první poslechy hltáte pouze její texty, které nejsou z těch veselých. Zklamání, zrada a konec éry, obvyklí podezřelí, ale stejně visíte na každém slově, zvětrale smířených skutečnostech většinově řečených bez ublíženého patosu, telenovela se zdravým odstupem. Jistě, místy se najdou somnolentní momenty, kdy zní jak zemdlele huhlavá panna, a to takhle šťourám jenom kvůli chlácholení pošramoceného sebevědomí, potřebuju být chvíli za závistivou fuchtli. Pravda dí, že tam, kde si mnohé odedřou naučenou exhibici v podvazcích, si tadydlenc slečna zaloví v podprahově sexuální intonaci a chlapi můžou sušit matrace. Kapesníky k ruce.

Informace

Velký obrázek: titulní strana alba
Žánr: grunge
Nosič: CD/mp3
Rok: 2014
Vydavatel: diy
WWW: http://bandzone.cz/slimingspoon
Seznam skladeb:
  1. Wasteland
  2. Slime
  3. Glass
  4. Hungry Kid
  5. My Holy, Inside
  6. Bruises And Scars
  7. Everything Between Us
  8. Falldown
  9. Dirty Blanket

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek