Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE HUDBA - - - - - - - - -

Swans

Swans

To Be Kind

autor: Štěpán Kulhadrát | 20. 10. 2014, 17:08:27 | návštěv: 5353 | reakcí: 0

Ve sladkém opojení benzenovou atypičností jako by znovu rodil i fenomén Swans. Dlouhá dráha s menšími akustickými otřesy v 90. letech kulminuje a bere sebou vše jak vortex. Jak? Silou napevno utahovaného šroubu, otáčením už tak dost trčících os.

Trysky jsou od toho, aby tryskaly, ne aby se tekutina ploužila jak po závanu větru v louži. Gira tohle víceméně cítí jako osobní statement. Ví, že při jakkékoliv jiné než adorované promluvě se ztrácí zřetel z podstatného, a těch momentů se nedokáže (štěstím brečte fanoušci) oprostit. A platí to vrchovatě i u buď milý (ale ne moc)!

Otvírák Screen Shot kopíruje povrch a zabarvení mění pozvolna jak chameleonův uvážlivější příbuzný. Chcete-li se protnout z tepnami, volte rytmicky budovanou cestu primárního strachu z neznáma umocněnou dojmem ze světa kolem. Virtualita ve velmi špatném úhlu pozorování. Naléhavost levé. Just A Little Boy doluje zbytky bluesových kořenů. S láskou Vlkovu vytí i se štětečky. Víme, že jen setkáním s převaděčem se nestane nic zásadního, ale co kdyby? Dvanáct minut hypnotizuje vnitřní ucho, mozek vyměkává a spánek vytře talíř denní vzdáleně spřítomnělé dávky.

Malý bůh v ruce odkazuje k jiným kapesním potřebám, než vám vtloukla do hlavy škola neheretických praktikantů, ale předposlední na áčku se zjevuje mysticky čirá modlidba za propojení hlukových vesmírů – mocná Bring The Sun / Toussaint L'Ouverture. V tuhle půlhodinu slunce nezapadá a měsíc nesvítí, jen sluj rytmicky vydechuje drakem kytarové souhry s intenzitou padajícího paneláku. Vědeli jsme, že nic přichází po smrti, ale TOHLE? Jasně, občas nějaké to zklidnění, ale víme proč tam je, hehe. První deska končí jak začala, zakouslá do vlastního ocasu. We hurt, we see, we need…

Setřást břímě světa, s kterým se Michael svěřuje posluchačovi pomůže hned otvírák, jdeme pod povrch repetivního rotování černé díry. She Loves Us se „čte" jako brakovka, musíš příjmout rytmus i občasně překvapivé zvraty vyprávěného. Nástrojově košatá a rozhodně ne běloskvoucí pelerína mantry nese rysy gospelového, byť neslyšitelného vytleskávání. Hosana! Kirsten Supine v křišťálově průhledném hávu sonické agónie dorazila k molu Love of Life. Nádech Oxygenu začíná, kde skončil Screen Shot, jen jdeme trochu víc na krev. Mozaika možného, tanec na hrobech, oi oi oi. (Mimochodem, při x-tém poslechu už chápu, proč jsem mlátil hlavou zabalenou ve flanelce do zemdlení).

Deset minut pro představení Natalie Neil je vlastně krátká doba každé naechované vizitky. Budiž přáno ze srdce, někdo se najít musel. Jiná a přesto tak stejnoměrná a milovaná, takových písní se rodí málo. Děkovný dopis se srdcerivátem pod stolem podává zubatá mater, ale přes škleb není poznat jestli vítá nový život anebo se choulí k tlejícímu. Čert to vem, LOVE IS STRONG! Do deseti počítat nepotřebuje kalkulátor a tak ani poslední útok na smyslovou podstatu nepostrádá tajemství. Platónská jeskyně mizí stejně jako inkubátor písní, zajděte pro žebřík, chci brečet mezi sférami až po poslední výdech. Potřeba opony, antické drama s nejstarší zápletkou, kdo padne, ať hodí kamenem.

SWANS (USA, Young God/Mute) vystoupí 20. 10. 2014 od 20 h v pražském Lucerna Music Bar s předkapelou Pharmakon (USA, Sacred Bones).


 

Informace

Velký obrázek: titulní strana alba
Žánr: noise
Nosič: CD/LP/mp3
Celkový čas: 121:12
Rok: 2014
Vydavatel: Young God
WWW: http://www.swans.pair.com
Seznam skladeb:

Screen Shot 8:04
Just a Little Boy (For Chester Burnett) 12:39
A Little God in My Hands 7:08
Bring the Sun / Toussaint L'Ouverture 34:05
Some Things We Do 5:09
She Loves Us 17:00
Kirsten Supine 10:32
Oxygen 7:59
Nathalie Neal 10:14
To Be Kind 8:22

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek