Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE HUDBA - - - - - - - - -

Sneeze

Sneeze

Stars & Strings

autor: Tereza Wontová | 11. 03. 2015, 11:03:55 | návštěv: 4221 | reakcí: 1

Samuel přednedávnem probral svůj label z komatu a dojatým pamětníkům se historie konečně naplnila zkompletovaným Ride od Landmine Spring. Samozřejmě na vinylu, idealisti a blázni žijou pořád. A aby to nebyl „pouze“ návrat velkolepou reedicí, do závěsu se zároveň s nadšeným rykem nachomejtnul i jeden desetipalec.

Sneeze aka Vlasta, frontman strakonických veteránů Jaywalker, se dal po kytaře na klavír a zjistil, že nejlíp si udělá úplně všecko sám. Výsledek: Stars & Strings, kolekce hořkosladkých balad, ze kterých melancholie a soužení prýští takovým způsobem, že jsem na první dobrou protočila Mark, chytlavý song až hanba, dvanáctkrát za sebou. Uznávám, není to normální, ale když se vám život na chvíli zahalí do premenstruační zběsilosti, kde trojčlenkou muž-práce-domácnost dostanete zbrusu nové výsledky, můžete v tomhle nevraživě labilním stavu vyvádět mnohem horší věci.

Lacině se nabízí srovnání s Unkilled Worker, razantní sevření akustické kytary se podobně hrne celým albem. Jenže zatímco Todd vám v hlavě křesá mentální vakuum, Sneeze rád zakvedlá v nedořešených patáliích. A stejně jako alkohol nebo chlapa potřebujete každého z nich v jiný moment. Klavír se vždycky vmísí jen decentně, obrušuje nebo dopomáhá katarzi. Melodicky variabilní hlas, rozložený někde mezi Jiřím z Illegal Illusion a Michalem Penkem (sic?) zná své limity, trpí přiměřeně situaci bez zbytečně vypjatých excesů.

V průvodním textu k desce stojí, že vykazuje podobné rysy jako rané emo kapely, což ano, pokud mluvíme o naléhavosti vokálu a nekomplikovanosti dramatické matérie songů, bilanční texty nevyjímaje. Rozhodně ale nejde o přímočaře utrápenou romantiku pro odložené holky. Ty si tady spíš chystají napřaženou ruku a čekají...  I přes pomalé tempo zvládnou písničky udeřit podobnou silou jako kdejaký agresivní punk nebo nedejbože metal, dynamika pravidelně mává s emocema. Zkuste si třeba představit Nirvanu unplugged, je to dobré na domácí hnípání o samotě, kdy vyžadujete drásat předvídatelnými zvraty, zadumaně hledět skrz průzor tklivě zdůrazňovaných repetic a přebírat se kostlivcema ve skříni do doby, než si budete potřebovat zahrozit pěstí, fyzicky trpět a dostat to ven vám pak pomůže jedině elektrifikace. Taky můžu mluvit o bezčasí a bublání neklidu pod povrchem, ale nejsem z toho tak udělaná, abych nashromáždila tolik důvěryhodně kýženého patosu.

V ambivalentním duchu se nese i cover desky, očumovací podpásovka. Úplně mě minul nebeský podklad, pořád jenom fixuju středový znak. Jistěže to může být hinduistický symbol, tahle cesta mě ale tak nedráždí. Když si odmyslíme obvodovou kružnici, je to logo Faith No More jak vyšité, pokud nezdravě podléháte šíleným očím Mikea Pattona. Kdo chce, vždycky si najde vyšinuté asociace. Stejně jako vinyl v nákladu 130 kusů.

Související články

Unkilled Worker - Faithcollapse
Unkilled Worker - Season of Doom

Informace

Velký obrázek: titulní strana alba
Žánr: punk/emo
Nosič: 10"/mp3
Rok: 2014
Vydavatel: Samuel Records
WWW: http://samuelrecords.bandcamp.com/album/stars-strings, http://bandzone.cz/sneeze
Seznam skladeb:

1. Zero Gravitation 4:44
2. Picture on the Wall 5:10
3. Break the Silent 4:45
4. Empty Night 3:57
5. Mark 4:07
6. Father’s Son 4:14

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 1
Samuel
8. 07. 2015, 14:04:03
Rád bych poděkoval za velice pěknou recku ... díky! Peace

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek