Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE HUDBA - - - - - - - - -

Nachttante

Nachttante

st

autor: Tereza Wontová | 16. 04. 2015, 22:47:24 | návštěv: 3717 | reakcí: 0

Víme, kde jsou časy, kdy jakýkoliv náznak postrockových rozehrávek, ústících do vynucené katarze, končil cvrnknutím do kalhotek, nemluvě o prodělané kulminaci islandské éry táhlých smyčců na kytaře a tklivého kvíkání. Takže Nachttante, brněnské duo Netušil-Nakládal, notně šlapající po jeho zdechlině, bychom mohli vypoklonkovat s ordinérním šméčkem, jenže to by se nesměli otřít o kdejaký podvratný vliv, vydat čtyřskladbové ípko s puncem malé desky roku a dílo naživo dokonat na loňském Cheechaak festu v Nových koupelnách.

Nachttante dokazují, že post-rock lze uhrát bez namáhavého kroucení nepoddajných figur a marného krocení mnohohlavých nápadů, jejich devízou je nenucená promyšlenost v mezích crossoveru. Tady nestíháte počítat naskakující asociace, zvlášť když dosavadní, pracně vymáhaná čitelnost mizí s každým dalším výdechem. A tak úvodní akordy patří Secesi 2007 od Ruce naší Dory (můj problém) jen do doby, než nastoupí postrockové vybarvování složitějších omalovánek, kdy kytara pečlivě smyčkuje a vrství do imaginativního výsledku tří porůznu naladěných hráčů, spějících do společného výronu sesbírané tenze. Což nepřekvapí, jsme u základního kamenu stylu. Kytara v Nachttante roste s proměnlivostí efektů a jejich využití v lavírování s intenzitou a jinými žánry. Může swingově najazzle jamovat (pravděpodobně nabytá výhoda z Orchestru Reného Šindelky, čím větší šíř, tím líp), nebo znít tak hutně, že v rychlejší verzi připomene soundtrack k Matrixu nebo Podfu(c)ku, v té pomalejší zase sludgeové probublávání, vždycky ochotně počká, až ji doženete. Než znovu uteče. Jakmile se spřáhne s bicíma, není to o spravedlivě rozdělených rolích nekompromisního tahouna a zajíkavého otloukánka a už vůbec ne o nástrojovém tradicionalismu, naopak sledujete ostré ponoukání dvou svojských charakterů vzájemnou rivalitou v mantinelech přátelskosti, antipólová štvanice nejlepších výkonů. Oproti Superego Kid Ori ignoruje pravidelný rytmus, který tady schovává do nalomených taktů bez protahovaných repetic, když zavětří motiv, moc se s ním nemazlí, ale ihned ho opracovává, přestavuje do jiného tvaru. Štěbenec, a to neluštím křížovky, by mohl být umírněným ekvivalentem saxofonu u Massoly, případně Zu, nebo taky můžu zkusit: „Floex ztratil klarinetový monopol“, ale tady odkazuje k základní melodii lidovky Ej, hora, hora. Ano, je třeba zmínit, že se jedná o předělávku, podobně jako Afro Blues, protože tady teprve poznáte, co znamená volně se inspirovat a že cover je někdy mnohem větší originál. Kazetu hledejte u NAAB.

Informace

Velký obrázek: titulní strana alba
Žánr: jazzz
Nosič: MC/mp3
Rok: 2014
Vydavatel: diy/NAAB
WWW: https://nachttante.bandcamp.com/releases
Seznam skladeb:

1. Die Fürsten der Dunkelheit 6:24

2. Afro Blues 6:29

3. Ej, hora, hora 7:58

4. Zajíci 9:27

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek