Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE HUDBA - - - - - - - - -

Taurus

Taurus

No/Thing

autor: Tereza Wontová | 23. 06. 2015, 22:51:46 | návštěv: 2489 | reakcí: 0

Drahá, co to posloucháš?! Málem jsem se posral.

Dneska si dáme něco duální ženské živočišnosti, té šíleně zběsilé. Taurus tvoří dvě pěkné holky, Stevie Floyd za strunnou sekci (mj. působící v Dark Castle, kteří supportovali první pražský koncert Yob, léta páně dva jedenáct) a nebýt jejích mateřských povinností, bubenice Ashley Spungin by se aktuálně nerealizovala v Insect Ark (hýčkané dítě další príma ženské, Dany Schechter), kteréžto je nyní rovněž dvojicí. Odsud jsem na ně natrefila, abych ctila retrográdní řetězec postupných asociací a obhájila čas strávený nad abnormálně rozsáhlou rešerší.

Kytara a bicí v jádru vyznávají princip repetice, obnošené spodní prádlo, vytahaná guma v pase. Jenže. Nevypočitatelný rytmus složitě poskládaný do strojově přesných úderů a zdánlivých nelogismů vás znejistí, v jednom songu najdete dvojkopák hned vedle okázalého poflakování a tribálně dutých nárazů, orientace vázne. Kytara zodpovědná za jednoduché, antimelodicky neladící riffy, je většinu času ve vedlejší roli metalového poslíčka, toho pomalu se vlekoucího, doomově omamného. A jako jediná je po vůli naznačit kudy do songů vstoupit, jak se v nich místy naučit číst, dokud samply nezahalí výhled pomocí apatických chorálů nebo ambientně-droneových záclon. Taurus se nezdráhají za sebe naskládat barvitou skrumáž zvuků divných a divnějších (poltergeistů), co nejde vidět, děsí nejvíc. Představivost šrotuje na plné obrátky, zvlášť v souvislosti s proměnlivým hlasem Stevie, který si ve zkušeném guturálu nezadá s mužskými protějšky a v blackmetalovém ryku zase zní jako rozhodující pokus o potření čarodějnického sabatu. Tady se dostáváme až někam k OvO nebo ?Alos, spolky na podobně deviantní vlně. Tempo je pomalejší, strach si vychutnává úzkost a vaše plácání v nejoblíbenějších nelibých pocitech, prvotřídní kulisy. Zároveň musíte čelit plíživé trýzni, kdy přemítáte, jestli se víc bojíte sebe, nebo jich, a největším dilematem se nakonec jeví ochota nastoupit cestu, která je o křivolakém průběhu, nikoliv jistém cíli. Coby citlivější květince, málo otrkané poctivým blekýřem, mi první poslech trochu našponoval nervy. Taky mi nikdo neradil, abych si tuhle hudbu zapnula uprostřed noci, rozparádilo mě to tak, že ještě chvíli potrvá, než budu moct zase spát se zhasnutou lampou. Jedna ze zapomenutých desek loňského roku.

Informace

Velký obrázek: titulní strana alba
Nosič: LP/CD/mp3
Celkový čas: 38:38
Rok: 2014
Vydavatel: Devout Records
WWW: https://taurusisdust.bandcamp.com/album/no-thing
Seznam skladeb:
  1. No/Thing Longing, Human Impermanence 04:54
  2. Lives Long for Own 05:34
  3. Set Forth on the Path of the Infinite 10:25
  4. Increase Aloneness 13:13
  5. Recede 04:33

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek