Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE HUDBA - - - - - - - - -

The Rodeo Idiot Engine

The Rodeo Idiot Engine

Malaise

autor: hermína týrlová | 10. 12. 2015, 06:50:06 | návštěv: 2492 | reakcí: 0

tags: alternative metal black blackened crust hardcore mathcore post post hardcore post-hardcore postmetal screamo France

Třetí album za šest let existence. Prašiví psi táhnou citovou pustinou, hoří jako hvězdy na nočním nebi, vyjou do tmy, krvácející oči stopují smrt. Jestli máte rádi chaotické hardcore s přesahy, nalaďte si mordy na štěkot.

Malaise se dá přeložit jako nemoc, neduhy systému, ale francouzští The Rodeo Idiot Engine nejsou z těch angažovaně prvoplánových. Každé hnutí existence filtrují srdcem, svět jim není klecí systému a nespravedlivým uspořádáním tříd a kast, nereflektují stěhování národů a občanské vazalství. The Rodeo Idiot Engine jdou za obecným přesahem, svět vidí jako neustále překonávanou marnost, míří za sluncem, které je zároveň spaluje, hledají ropná pole vlastní touhy, aby zvraceli pomíjivost těch nejvyšších citů. Romantismus, nihilismus a vzepětí vůle v jedné melodické lince, v jednom rvavém verši? Converge vřeští hned ve vedlejší ulici, a ne, žádná pláž pod ní není. Malaise jako nevolnost nebo malátnost? Snad, tedy pokud se může malátnost rovnat psycho-fyziologické detonaci.

Nevolnost Jean-Paula Sartra (v originále „la nausée“) je rovněž jiného druhu - nadřazený pojem, existenciální nevolnost daná samotnou existencí světa, člověka, bezdůvodností života, ztrátou sebeurčení, marností a nulovým smyslem čehokoliv. U něj chybí citové zaujetí, náklonnost k životu. Ta sice neschází u Michela Houellebecqa, ale tam je obrácená v nenávistný škleb, v postoj degradující člověka na jednoduchý shluk částic, které nemají žádný přesah, natož nějaký smysl, v mizantropickou studii civilizace. The Rodeo Idiot Engine bývali plní lásky, pokud se to tak dá říct, pokud za ni můžeme schovat potřebu raněného zvířete hledat víc než jen denní maso, překračovat mentální degeneraci, očichávat prostibolo duše. Optika Jacoba Bannona se nabízí, s ním sdílí zuřivou citovou vertikálu, jen nemají tolik romantického patosu a metaforického běsu, zachází s jednoduššími obrazy. A taky už přestali věřit. Větřit.

„Políbili mě pomíjiví démoni. Ulevují mi./ Své záměry mi noří do masa./ Vidím je hořet a tančit v plamenech./ Zírám na ten oheň, dokud mi nevybuchnou oči./ Smrt umí tančit./ Slzy mi kanou./ Snaží se najít kaz./ Vrtání v mé kůži, mase, ve mně./ Nejsem sám sebou./ Zapomněl jsem to chvění pod tvými prsty./ Udržel jsem jen jednu věc./ Zapomněl jsem zuřivost našich sevřených těl./ Udržel jsem jen jednu věc./ Pach pálení./ Jen prach v očích./ Nech mě, ty, která mě chceš zachránit.“ Pomíjiví démoni leží na obětní hranici. Tam, kde by Bannon umíral, aby mohl vzápětí vstát a znovu být drásán, skládají The Rodeo Idiot Engine zbraně. Ale stále ječí jako o život. Ještě pořád jim o něj jde, jakkoliv mají nachystané nože, rakve a zem plnou hřbitovních děr. Míří za smrtí, ale přitom pořád hledají slunce. To je život. Kocovina lásky, odevzdání. Žena jako metafora existence. Nech mě, ty, která mě chceš zachránit.

live: The Rodeo Idiot Engine (fr) + Fishartcollection (sk)
13.12.2015 20:45 | Cross Club, Praha
https://www.facebook.com/events/169949910015823

Informace

Velký obrázek: titulní strana alba
Žánr: post-hardcore
Nosič: CD/download
Rok: 2015
Vydavatel: Throatruiner Records
WWW: http://music.therodeoidiotengine.com/album/malaise
Seznam skladeb:
  1. Le Parfum 05:00
  2. Carrying Icons 02:08
  3. Passing Daemons 04:21
  4. Syngue Sabour 04:10
  5. Je Me Noierai 02:30
  6. Ildoak 07:14
  7. Makurrak 04:05
  8. Final Relief 01:56
  9. Thousand Of Nails 06:13

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek