India / Kidney Trauma

India / Kidney Trauma

split

autor: Tereza Wontová | 31. 12. 2015, 23:33:48 | návštěv: 2592 | reakcí: 0

Bejbiš je pojítkem, klíčovým slovem. Přesídlivší slezský patriot, jeden z roztomilých pilířů mamamrdamaso, krotitel alkoholu, paliček a nezaměnitelného zvuku kytary. Už jenom pouhým výčtem jmen jeho kapel by mi zaslzely oči, co název, to kult, jepičí životnost. Na splitu v obou případech momentálně usazený za bicími.

India: Drým tým. Migrační vlna směr jižní Čechy strhnula i Black Tar Jesuse Kopáčka a do parády si je vzal lokální Sokolíček z Microvomit a Nul. Jednoduše očíslované songy, protože když jste čistě instrumentální kapela, je obtížné pojmenovat písničku, aby tam jeden neviděl malebné třepotání motýlích křídel při východu slunce a další zas malebné chcaní proti větru. Od začátku neochvějně křísí mršinu cukrkandlově krotkého indýčka, kytara v hladkém semiši, Black Tar Jesus tu přiléhá těsněji než rolák na prsa. Což je logické, jakkoliv dřívější spolupráce nemusí rozhodovat o té současné, spíš vzpomeňme plamenná vyznání maestra Kopáčka k sympatiím pro severomoravskou uhelnou pánev, kde se Bejbiš pohyboval v těch nejlepších sebrankách (kecám, všechny jsou dobré); bylo nabíledni, že dají hlavy dohromady. Ve třetím songu ale India vyzouvají baleríny a dosavadní krátkozraká námaha přichází vniveč. Přitvrdí se, malinko naroste rychlost a jemné kudrliny gumuje nakynutý reverb. Ani nestihnete vyhodnotit, proč se IV. výjimečně pokládá do šesti minut, kde nabrali tolik vazbení a jestli není příliš pozdě myslet na Awberah. Takhle si představuju perfektní tajmink desky.

Kidney Trauma: Drým tým. Dojč z Microvomit a Markéta, co krásně hladí basu. Pro hlasovou podobnost jsem zpěvačku prvně hledala v Laví, a to nezaměňuju zklamání s překvapením, jenom pořád marně čekám na tvůrčí výron od Odeur de Bejbiš. Tam, kde to India utnuli, se Kidney Trauma teprve nadechují; v bordelu. Vzadu čichám pot Murky Ajar, divočáci se sonicyouthovským sylabem v podpaží, kytarový noise, který Kidney Trauma rozdmýchávají vybledlou gloriolou zašpiněného shoegazeu. A zašpiněným shoegazem myslím typische schlesische mmm trademark, takový ten zašlý diadém válející se na poblitém piedestalu, vyšinuté bratrstvo chvějících se pér, ta doba mi dlouho schází, a i když se At Bona Fide snaží, seč můžou, sami to neodedřou (ano, Manon meurt jsou moc křehcí a ne, Div i ded nejsou shoegaze, ani když se do toho nutím pronikat z různých stran). Protože na mě padla nostalgická, je třeba zavadit i o Ambellyn, ti vyhlíželi podobně šíleným pohledem. Kidney Trauma ale pracují s trochu jinak psychotickou kytarou, jinak nemocnou hlavou.

Kdybychom byli poplatní Bejbišově tradici, je vysoce pravděpodobné, že nebude moc příležitostí slyšet obě kapely naživo. Ale nemám strach, on se zase někde nachomejtne, slovo dá čin a výsledek, ten bude jedinou konstantou.

Žánr: indie
Nosič: MC/mp3
Rok: 2015