Masáž

Masáž

Kvok!

autor: hermína týrlová | 7. 06. 2016, 22:18:07 | návštěv: 3338 | reakcí: 1

„Stávám se stínem, strašidlem!“ A hluboký, v závěru parodický bestiální growl...

"Kohoutek a slepička šli spolu do obory na jahody. Po chvíli našla slepička jahodu a dala půlku kohoutkovi. Za chviličku našel jahodu kohoutek. Protože byl ale lakomý, dal si celou jahodu do zobáčku. Nechtěl se se slepičkou dělit. Jahoda byla ale příliš veliká, a tak se začal dusit. "Slepičko, slepičko! Dej mi vodu, nebo se udusím!" Slepička honem utíkala ke studánce. Jen se jí peříčka čepýřila…" A s touhle deskou je to jako s jahůdkou, jen pažravý kohoutek nikde na obzoru.

Deska svorně nominovaná na obskurnost loňského roku, tedy těmi, kteří si jí stačili všimnout. Možná příznivci lesních pohádek Františka Skály, možná fanoušci Už jsme doma, toho času v bohnickém parku, možná samolibí onanisté v péřovém negližé. Rytmická sekce prachatických grinderů Gride je sice vodítko, ale falešné jako mírný pohled Rosamunde Pike. Ano, pár otrlých metel se slabostí pro jazz a vzdálenou alternativu, tím spíš, pokud někdy leželi napříč Skalákovým mlýnem nebo snídali pod Hitlerovou dálnicí na Krákoru, operují s citem pro pošahanou deklamaci a repetice zavázané lépe než Hurvínkova dřevěná bota. Když půjdeme důsledně dále, na návsi potkáme Ženy, kterak muckají krysy happeningu a bezuzdné improvizace. Ovšem Masáž je přísně organická a nazkoušená, všichni to jsou brilantní hudebníci a hlavním nástrojem se zdá být akustická kytara Ivana Boreše, jenž je i autorem textů/básní/bajek/chorobopisů/metafyzických poklesků.

Nálada desky se pohybuje od minimalistického snění přes zavalitou aktuálovskou tradici a wanekovsky strohé, kaligrafické lpění až po divoké jazz-grindové běsnění. Zdánlivě klopotné písničky kulhají záměrně a v ladně vykroužených figurkách, radost je stejně dobře potutelná, jako nemocná. Hudební přešlapy a přesahy tady dosáhly míst, kam by měli vykročit všichni ti, co jsou zavření do jednoho stylu. Což nemá být mravokárné doporučení, spíš hygienická potřeba. Je třeba se pořádně zašpinit, abyste ocenili kvalitu vody.

„Poznávám klekánici v mlze jak s polednicí vrže jim krvavé koleno, vidím také obří stín obra…“ Kvok.

***

Live: