Thee Oh Sees

Thee Oh Sees

A Weird Exits

autor: Max Švarc | 22. 08. 2016, 22:19:10 | návštěv: 2542 | reakcí: 0

Deset let od debut The Cool Death Of Island Raiders uplynuly jako voda, která padá v podobě rosy na kalifornské pobřeží den co den. Garážová parta nabrala na váze a šíří kytarové evangelium neúplně zpívanou verzí, z které se klukům z Tame Impala musí ježit chlupy, Ježkovi bodliny.

Spravedlivý soud garážníkům patřil díky opěvované Putrifiers II, kde se psychrock dostal do fáze fénixovského znovuzrození. K tomu přispěl dílem dnes už s kapelou nehrající explozivní Chris Woodhouse s pryžovým zápěstím. Kam dál naznačil singl Plastic Plant a dvojice bubeníků znásilňující původní distorzní podobu Thee Oh Sees.

Jakkoliv rotuje jádro kapely, kolem Johna Dwyera, jedno je jisté – zefektované kytary nastavují proměnlivost zvuku do dalších zrcadel po hodně dlouhé době, elektronickými výboji kypící se totiž Dwyerova parta zabývala už v letech 2004-2006. Osmipísňová A Weird Exits se tak mnohem víc blíží konceptu debutové TCDOIR a vrací sestavu zhruba na stejnou startovní čáru, jako mělo např. Primary Colours. Čerstvě vydaná deska se ohniska zájmu staví do pozice závodního chrta, kterého brzy vystřídá další.

To podstatné týkající se dvojalba zaznamenává odlehčený studiový zvuk, ale neutuchající chuť brodit se psychedeliemi těžšími než dešťové mraky. Rotační buben osudu se dotýká každého jednoho zářezu na černém vinylu, hypnoticky a mocně jak když svírá vnitřnosti hlad. Nemluvím jen o pilotním, víc jak pět a půl minuty se vinoucím hadu kytarové obsese, ale třeba i famózně rozšířenou percepci fanoušků Pixies v Unwrap the Fiend pt. II, případně krautem poznamenanou Crawl Into from the Fall Out. Předposlední nahrávka alba míří do polí, jejž jsou aktuálně blízké britským partám formátu The Cosmic Dead.

Sladká tečka na konci má své místo, oplodňovací mánie tichomořského prostředí prosákla do synťáky protkané The Axis, kde si pohrává s erotogenními zónami uší zhýčkaných kytaropopových fandů. Pokud nejste souženi předsudky, pochopíte, že jde o poctu jiné legendě, která pod názvem Beachwood Sparks rozdávala radost v letech 1997-2002, což jsou také raná léta Thee Oh Sees. Kruh se však neuzavírá, anarchie se na konci šestiminutového zformuje do fragmentů zvuku, z kterých pochopíte, že TOS obrábějí hudbu jako operační dělníci dílky stavebnice.

THEE OH SEES (US, Castle Face) vystoupí 23. 8. 2016 v pražském Futuru. Předkapelou budou The Maggie's Marshmallows. Začátek akce stanoven na 19.00h.

Žánr: spacerock, psychedelic garage rock, avantgarde, art rock
Nosič: CD/LP