Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE HUDBA - - - - - - - - -

Paul Kalkbrenner

Paul Kalkbrenner

Back to the Future 1, 2, 3

autor: Max Švarc | 9. 05. 2017, 07:32:57 | návštěv: 722 | reakcí: 0

Možná maják v moři vzpomínek, možná zkušenost přenositelná jinam, každopádně pět tisíc různých frekvenčních pásem přes filtr rádia East Berlin db 64 tvoří soustředěné kruhy berlínské techno scény koncem 80. a začátkem 90. let, kdy vše bylo povolené a projektovalo nové linie komplexnějšího do it yourself vnímání. Jinými slovy – tvořilo základ odpoutání se od dominantní schematičnosti Radia Luxembourg, ale i neméně zásadního BBC Radio 1.

          Paul Kalkbrenner však upoutává i v souběžné rovině. Magnetem, kterým připoutává pozornost, je eklektičnost. Drama se nekoná, spíš jde o erbenovskou schopnost sběru a reinterpretace. Trilogie Back to the Future vykazuje známky interdisciplinarity a průlomu v oblastech jinak zapovězených pro subkulturní nerdy, stejně jako konzumenty toho, čemu se bez ohledu na obsahovou pestrost pulzně-beatového vlnění říká techno.

          Chcete-li bližší kontakt se světem, kde se míhají stroboskopy a lidé podléhají primární potřebě tance kolem ohňů, pak hledejte průsečíky s obecnou popkulturou nabízející pastviny mnohočetného materiálu pro sampling a jeho čisté, minimalistické esence. Slovy erotizujícími hudbu se pak dá tepot basově orientovaného toku částic přirovnat k vyrovnanému sexuálnímu aktu, kde ani jeden z elementů nedominuje, přesto však nachází uspokojivou balanc v vzájemném propojení toho ženského v mužích a mužského v ženách.

       Práce Kalkbrennera, jakkoliv systematická a obtěžkaná vícevýznamovými plochami, však nachází masovou odezvu, proto lze očekávat, že jeho současné tour, na které jeho abletonský software v kombinaci s MIDI kontrolery nechává pracovat i syntetizéry a automatické bicí, bude vysoce trendové i s přihlédnutím k reputaci jeho jména.

          Malé prostory, kam se svým DJským setem míří, byly vyprodány okamžitě po oznámení, že je připraven mravenčí snahu předvést živým vystoupením. Zklamání snad hrozí jen zarputilým milovníkům předloňského, poměrně nevýrazného alba 7, protože tam se sympatický Němec potýkal s přerodovou fází své vlastní životní odysey ovlivňované i stále úspěšnější kariérou jeho bratra Fritze. Nyní je zapomenut tento absurdní souboj ve prospěch spojnice Minulost-Přitomnost-Kdysi, ve kterou protagonista anděla Stöhrovy tragikomedie Berlin Calling s takovou samozřejmostí uvěřil, stejně jako jeho fanoušci věří ryzosti introspekce daleko dál za Mobym.

 

PAUL KALKBRENNER (GER, BPitch Control) vystoupí 12. 5. 2017 v prostoru Hala 70 v Praze od 22h.  

Informace

Velký obrázek: titulní strana alba
Žánr: techno
Nosič: digital
Rok: 2016
Vydavatel: diy
WWW: http://www.pkbacktothefuture.com/

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek