ADACTA

ADACTA

Ad Maioriem Dei Gloriam

autor: Jabo | 5. 10. 2006, 23:12:09 | návštěv: 3095 | reakcí: 1

Tak na tento album som bol pekne zvedavý. Prvý album bol skvelý - jediné, čo mi na ňom vadilo (a asi som nebol jediný), bol zvuk. Kryštalický, čistý, vôbec nie ten "sprasený", na aký sú hrubí punkáči zvyknutí. Ale inak to bol debut ako bič.

Každého, kto vezme tento album do ruky, prekvapí formát obalu. Nie je to klasický obal, ale celé CD je uložené v DVD packu. Tento skvelý nápad dáva väčšie možnosti "vybúrenia sa" na booklete a takisto aj obale. No a keď zvnútra vypadne nášivka, moje srdce plesá. Zatiaľ full service a moja plná spokojnosť. Fajn, nastal čas pustiť si dosku.

Končí Intro, ktoré by moju katechétku zo strednej určite chytilo za srdce a po ňom nastupuje muzika. Hneď na začiatku musím konečne pochváliť zvuk, presne tak to má byť, hustý a popritom je počuť všetky nástroje a aj Simonu. Tá v reve gitár kričí ako o život a v songu Predám je dopĺňaná mužským vokálom. Škoda, že z Ad Acty odchádza, uvidíme či nový spevák dosiahne latku, ktorú Simona nastavila pekne vysoko. Vysoká latka bola nastavená aj prvým albumom pre zvyšok kapely a ja osobne som bol zvedavý na posun aký táto kapela urobila.

No po napočúvaní a porovnaní dospievam k záveru, že posun tu nie je skoro žiaden. Možno je to trochu priamočiarejšie a energickejšie, ale to podľa mňa spôsobuje asi len už spomínaný hutnejší zvuk a ostrejší rytmičák na bicích. Skrátka je to stále ten istý rýchly d-takt bicích, nič pomalé. Gitara dodržuje líniu nastolenú bicími, občas si strihne metalovú vyhrávku. Veď koniec koncov túto kapelu škatuľkovali aj ako metal/crust a musím povedať, že hoci mnoho ľudí škatuľky rado nemá, tak táto bola fakt výstižná. Očakávať od tohoto albumu nejaký jednoduchý trojakordový disbeat, by asi bolo čakaním na Godota.

Naopak, táto muzika je pekne technicky premyslená. Náhle zmeny tempa, sóla, vyhrávky na začiatku niektorých songov a samozrejme vokál vynášajú túto kapelu o pár tried vyššie nad šeď priemeru. Len škoda, že tých songov tam mohli dať aspoň o tri viac, lebo keď si vezmeš že prvý song je intro a posledný je živák, tak ti počet plnohodnotných trackov ostáva na čísle 6.

Žánr: crustcore
Celkový čas: 23:17
Vydavatel: Malárie Records, Impregnate Noise Laboratories, Adactive Records