Martyrdod

Martyrdod

s/t

autor: Jabo | 25. 12. 2006, 00:00:13 | návštěv: 2742 | reakcí: 0

Keď som bol malý, tak ma naši varovali : "Musíš byť dobrý, lebo ak budeš zlý, tak pôjdeš do pekla." Dnes už dobrý nie som, lebo sa do pekla teším. Určite tam totiž hrá Martyrdod.

Áno, Martyrdod ja rád, to hovorím už zo začiatku a ak sa ti nepáči rýchly švédsky raw hardcore a od kapely očakávaš sólička a podobné kudrlinky, tak môžeš rovno prestať s čítaním, lebo táto kapela sa s tým nebabre a hrá pekne od podlahy. Tak čo teda napísať k ich hudbe? Poznáš Comu, Victims či Skitsystem? Ak áno, tak si na mape našiel ŠVédsko. A čo sa hrá vo Švédsku, v krajine, ktorá z časti leží za polárnym kruhom? V krajine, kde poznajú len dve ročné obdobia - zimu a ešte väčšiu zimu? No predsa crust. Pekelne rýchly crust s nasadením, kde gitarista nepozná viac ako tri akordy, ale to nie je vôbec na škodu, ba práve naopak. Veď menej je niekedy viac, či nie? Je pravdou, že občas to gitara trošku uhladí a poslucháč začína cítiť nejaký náznak sóla, ale sú to fakt len náznaky. Spevákov zverský krik je skvelý a balansuje niekde medzi hardcorovou uvrieskanosťou a tým typickým, metalovým vokálom - skrátka zlatý stred. Nuž a bicie? Tie nekompromisne diktujú pekelné tempo od prvej sekundy songu až po tú poslednú. Fanúšikov jazzových bubeníkov musím opäť sklamať, pretože ani tu nenájdete žiadne ťažké technické pasáže. Len rýchle tempo, ktoré ťa nenechá pokojne sedieť, nič viac.

Zvuk na doske je dosť rozporuplný, myslím si, niekomu sa páčiť bude, niekomu zas nie. Je poriadne hutný, celému tomu dominuje gitara a o svoje miesto na pozadí sa bijú bicie so spevom. Basu nepočuť skoro vôbec. Ale na druhej strane - čistý zvuk miestnej country kapely, kde počuť každé spevákove nadýchnutie by týmto Švédom veľmi nesadol, takže ja som so zvukom spokojný.

Mohol som tejto doske vytknúť jej nízku kreativitu, pretože po čase sa ti možno bude zdať, že všetky songy znejú v podstate rovnako, čo je aj tak trochu pravda. Ale ja to neurobím, lebo keď ju miluješ, tak nie je čo riešiť.

Žánr: crust
Nosič: LP
Celkový čas: 29:31