Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - - - - REPORTY - - - - - - - - - - - -

Black Heart Procession (USA)

Black Heart Procession (USA)

14.5.2010, Divadlo Dobeška, Praha

autor: Richi | 23. 05. 2010, 18:56:36 | návštěv: 2809 | reakcí: 0

Pražské divadlo Dobeška, domovská to scéna Sklepáků, se stala skvělou volbou pro umístění druhé české štace mistrů potemnělých nálad, amerických Black Heart Procession. Hrubým odhadem si zde našlo cestu na 250 duší, kteří si přišli zcela dobrovolně pohrát se svými emocemi. Samotný koncert začal s typickým zpožděním.

Úvod patřil tklivé klavírní baladě „Outside the Glass" s kvílející pilou v zádech a hlasem co probodne srdce. K následující již hybnější „All My Steps" se přidala i rytmika. Basu ovládal mohutný černoch s brýlemi a za bicími seděl, alespoň co se týče hmotnostní kategorie, jeho úplný protiklad. Frontman a půlka mozku této kapely Pall Jenkins také příliš nesplňoval představy o charismatické osobnosti, teda pokud jím nemyslíte pupkatého strejdu s vizáží Michala Pavlíčka kříženého Ambrožem z  Hudby Praha. Snad jen klavírista Tobias Nathaniel s dřevorubeckým vousem a nepřítomným výrazem  působil jako adekvátní šílenec schopný v mých představách vyprodukovat tak geniální hudbu. Ta v jejich případě přece jen hraje hlavní roli.

Došlo na průřez všemi alby, s důrazem tak jak je zvykem na to aktuální, „Six". Jejich skladby vytvářejí nepřebernou škálu poloh a pocitů, táhlé balady si podávali ruku s rytmičtějšími kousky, vždy však pevně zakotveny v teskné melancholii. Publikum bylo připravené a znalé a tak zcela s přehledem poznávalo začátky skladeb, což vyvolávalo u některých řev či alespoň uznalé pokyvování hlavou. Poměrně nečekaně brzo se poroučeli do šaten. Vizuelně poněkud statický koncert narušil až následný blok přídavků, kdy Jenkins a Nathaniel sestoupili z podia a vystřihli akustický set na připravené klavírní křídlo, ve společném souznění zvukomalebné pily a vokálu, který, ale ruku do ohně za to nedám, nebyl snad ani snímán mikrofonem.

Nebylo mi totiž přáno něco vidět a tak nezbývalo než zavřít oči a nechat se vystřelit na vlnu přicházející euforie. Celý koncert ukončili hitem „It's a Crime I" a já začal v hlavě přemítat, jak je to možné, že tahle kapela neplní mnohem větší sály, když její hudba vlastně není nijak přehnaně nepřístupná nebo kontroverzní, abych to posléze utnul myšlenkou: a dobře tomu tak. Po vinylech se jen zaprášilo a tak s ušetřenýma čtyřma stovkama jsem se se sluchátky na uších  odporoučel do deštivé pražské noci.

Související články

The Black Heart Procession - Six

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek