Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - - - - REPORTY - - - - - - - - - - - -

Pravěk Fest V.

Pravěk Fest V.

30.9.-1.10.2016

autor: k-barata | 13. 10. 2016, 11:57:52 | návštěv: 1677 | reakcí: 0

O víkendu na přelomu září a října se tvárný prostor pražského Klubu FAMU proměnil v rejdiště podivuhodných hudebních extravagancí s názvem Pravěkfest V. Pořádalo jej undergroundové sdružení Pravěk, sdružení literárních, hudebních a výtvarných nadšenců s velmi svérázným uměleckým vkusem, které prostřednictvím mobilního stánku distribuuje vlastní propagační materiály (téměř knihy) a vlastní nosiče (téměř hudební) na nejrůznějších společenských akcích. Podporují okrajové umělce a nezdolně usilují o to, aby nekomerční nezávislá podzemní kultura nezašla na úbytě. Pravěkfest V byl, stejně jako ty předchozí, v benefičním duchu, vybírali Food Not Bombs na kuchyňské suroviny a Autonomnímu sociálnímu centru Klinika na pokuty. A nejspíš něco vybrali, protože návštěvnost byla oba dny více než slušná. Jako lehké šílenství vypadal program akce, čítající v pátek osm a v sobotu dokonce deset položek. I otrlému vymetači festivalů s cvičenými slechy muselo být jasné, že něco podobného bude obtížné nejen odskákat, ale vůbec uposlouchat. V interiéru klubu kdekoho zaujaly pletené výtvarné instalace v podobě pavučin, které díky zvláštnímu „zadnímu“ nasvícení pódia vizuálně podtrhovaly temnou hudbu pátečních kapel. Za zmínku určitě stojí zelená židle připevněná na stropu kousek od zvukařského stanoviště. Spadne, nespadne? Kdy?

Po pátečním strhujícím partu Smuteční slavnosti, odstartovala německá kapela Breit neobvyklou „ladies night“ za mikrofonem. Hudba Breit a podmanivý ženský zpěvse společně s umělou mlhou přelévaly místností jako temné vody. Něco, co by ve vás chtělo doznít… Na to ale nebyl čas, protože na scénu vtrhli goth punkáči Totenwald. Dekadence na berlínský způsob v oblečcích jako z nejdivočejších snů lady Westwoodové, cvoky, řetězy, háčky, kroužky, přezky, podvazky, korzety, vytupírované barevné vlasy, divoký make-up. Nekompromisní, naštvaný, uječený vokál výjimečně od pasu nahoru zahalené Trish kromě jiného hlásal „Sex sells“, přičemž hravě překonal saxofon i v počítači nastavené bicí. Po hvězdách večera nastoupila v duo formaci Nac/Hut Report zvuková experimentátorka Brigitte Roussel. Zpomalilo se a už nezrychlilo. Po svých skladbách zůstala éterická zpěvačka v kleče na pódiu, aby pomocí elektronických přístrojů dirigovala sbor maskovaných jeptišek z Uncle Grasha´s Flying Circus. Ty svůj noisový vstup s tradičními kazoo sóly tentokrát ozvláštnily řetězem padajícím do mosazného kuchyňského hmoždíře a nečekanými údery na lodní zvon. Židle u stropu se chvěla nepatrně, lepenkou na zeď připevněná vlajka s nápisem „Antifašistická akce“ se chvěla o poznání více.

V sobotu ke knihám a kazetám Pravěku přibylo distro legendárního Vévy Veverky a opět se objevila spousta neživočišného jídla od Food Not Bombs. Hudební tempo bylo oproti předchozímu dni nesrovnatelné. Jako první zahráli Vylitý Bráníky, kteří v závěru místo klanění před publikem naskákali dolů a zapojili fanoušky do řádné bitky. Od té chvíle se podrážky lepily k podlaze. V podobném duchu pokračovaly kapely Tupé Ostří a Interpunkce. Obě silně angažovaná hardcore tělesa spolu často hrají na podobných akcích a evidentně mají stejné fanoušky, podobně jako spřízněný acid tekno vyznávající Olgoj Chorchoj Sound System. Hutným sobotním vrcholem byli rozhodně němečtí Ekranoplan a na tři mikrofony vřískající naprosto zběsilá Sheeva Yoga. Po improvizovaném spojení dvousaxofonového „jazzu“ v podání Massoly a torza Surfin´Bazooky, opět ve škrabošce a šátku děsivé abatyše, zůstala na pódiu hromada třísek z rozmlácených paliček a pod pódiem zůstalo ležet pár lidí. Stropní židle nespadla jen šťastnou souhrou okolností.

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek