Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - - - ROZHOVORY - - - - - - - - - - -

Rád by som ešte niekedy niečo nahral na starý štúdiový pás ...

Rád by som ešte niekedy niečo nahral na starý štúdiový pás ...

Urbanfailure (Urbsounds collective)

autor: Friday | 15. 11. 2009, 07:07:47 | návštěv: 2570 | reakcí: 0

Do tajů elektronické hudby jsi pronikl již v roce 1996. Jak ty sám pociťuješ její dosavadní vývoj? Sleduješ nějaké proměnlivé tendence?

Áno, v elektronickej hudbe sa deje stále mnoho nového, v porovnaní s minulosťou sa veľká techno scéna stala malou, vyrástol dnb, ktorý tiež medzičasom stratil na sile, vzniklo množstvo rôznorodých a vzájomne skombinovaných štýlov, hudba je v mnohom rôznorodejšia...   Druhý pohľad je cez produkciu hardware verzus software a rozšírenie flexibility a možností tvoriť hudbu pre „každého" v jednoduchšom prostredí počítačov. Ja som v časoch dávno minulých začínal s počítačom a software trackermi, teraz počítač používam len ako „nahrávač" a úplne som podľahol čaru analógových zariadení...

Jsi součástí kolektivu Urbsounds. Přiblížil bys nám jeho aktivity?

Naše kolektívne aktivity sú asi najviac zamerané na spoločnú tvorbu. Keďže Daniel s Monikou žijú v Londýne a ja s Tobiašom v Bratislave, tak hudobná spolupráca prebieha z veľkej časti prostredníctvom internetu, keď máme príležitosť stretávame sa a hrávame spoločné live improvizácie. Snažíme sa robiť label a vydávať naše veci. Kým je to finančne možné, preferujeme nami obľúbený vinyl, ale nebránime sa ani CDr a net releasom, veľa hudby sa dá nájsť prostredníctvom našej stránky urbsounds.sk. No a samozrejme sú to koncerty, ktoré organizujeme v mestách, v ktorých žijeme...

Urbsound je také label. Jak vybíráte vydané interprety, máte se všemi osobní vztahy?

Zväčša všetky vydané veci priamo súvisia s nami a našimi projektmi, osobné vzťahy sú pre nás dôležite a všetky naše aktivity sú postavené aj na priateľstve. K akcii Ears chewing satisfunction vždy robím aj CDr pre všetkých návštevníkov. Projekty, ktoré sa snažím na akciu volať, sú v podstate aj prezentáciou toho, čo ma oslovuje hudobne a je z môjho pohľadu zaujímavé v scéne...

Existuje nějaké elektronické zařízení, které v tobě vyvolává nostalgii?

Mám veľmi rád gramofóny, rád by som ešte niekedy niečo nahral na starý štúdiový pás ... Je veľa pekných vecí, na ktoré sa dá v dobrom spomínať.

Hrál jsi jak po malých klubech a galeriích u nás, tak na velkých festivalech v zahraničí. Jak na tyto rozdíly (klub vs velký festival) reaguješ jako vystupující?

Mám rád osobný kontakt s organizátormi aj s ľuďmi na akcií, klub má zväčša lepší predpoklad na vytvorenie atmosféry. Ale nie je to vždy tak a zažil som veľmi milé prijatie aj v úplne novom prostredí, čo vždy veľmi poteší. Sám sa vždy snažím dať zo seba maximum, stáva sa však, že technické podmienky môžu byť prekážkou a stresujúcim faktorom ... Priestor, ľudia aj samotný zvuk majú veľký vplyv na moje hranie. Všetko sa kuje naživo a interakcie s prostredím sú inšpirujúce.

Kromě hudební produkce se věnuješ i organizaci hudebních akcí Ears Chewing Satisfunction a Vermin. Pověděl bys nám o své promotérské činnosti více?

Rád :). V Bratislave sa toho na poli extrémnej elektroniky v podstate moc nedialo a keďže sme sami chceli hrávať, ako aj zažiť hudbu, ktorú nám nik nepriviezol, tak sme začali robiť vlastné Urbsounds akcie. Neskôr som si vymyslel spojenie live aktov a zábavy a vznikla akcia Ears chewing satisfunction, kde som sa samozrejme snažil, aby účinkujúci hrali naživo, aby akcie boli rôznorodé a nebol len „noise." Tak v jej závere vždy hrávaju aj djs, ktorý nehrajú úplne bežnú diskotéku, no a pre návštevníkov je vždy pripravené CDr s trackmi interpretov...

Vermin je novšia akcia, ktorú robíme spolu s kamarátom Misyarom. Našou snahou je prinášať extrémnu tanečnú hudbu; chceme, aby aj ľudia, čo majú radi rôznorodosť a okrajové štýly tanečnej elektroniky, mali svoju párty.

Bez jakého přístroje by ses na pódiu neobešel?

Tých prístrojov je viac ako jeden, keďže sú v mnohom previazané a na sebe závislé a ja zas závislý na nich. Ale dlhú dobu ma sprevádza a neoddeliteľnou súčasťou môjho zvuku je malý syntezátor DSI evolver.

Máš nějaké další nahrávky kromě „Try It"?

Nahrávok je určite celkom dosť. Try It je prvotinou a pre mňa zlomom v prospech elektroniky, otvorenosti vo vnímaní zvuku a hudobná križovatka. Potom nasledovali Urban2ndfailure, Generated experience, spoločne nahrávky s Jamkou a Rbnx, ako aj rôzne kompilačky a Urbsounds collective back mirror, čo je náš aktuálny 10". Budem rád, ak sa mi podarí nájsť si čas a dať dokopy už pripravené tracky a vydať ich ešte v roku 2009.

Co podle tebe na současné slovenské elektronické scéně chybí?

Nové tváre a otvorený priestor, kde by si našla scéna svoj domov.

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek